Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Win 98.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej, jag har installerat ett program som heter Paragon boot manager. Av misstag aktiverade jag ett kommando som säger boot från A: enheten. Och nu kommer jag inte ur Dos-programmet. Efter att ha gjort partitioner skriver jag install win98, då får jag följande meddelande "största körbara program måste vara minst 442368 byte om installations- programmet ska kunna köras". I CD-enheten har jag endast uppgraderingsskiva för win98. Är felet där? Jag har också försökt ta bort partitionsprogrammet men sökvägen hittas ej. Partitionsprogrammet finns i c:\program\. I Dos heter det Paragon~1 5de . Hur ska den rätta sökvägen formuleras i Dos. Tacksam för svar. MVH

 

[inlägget ändrat 2003-11-19 05:45:56 av Pc-johan]

[inlägget ändrat 2003-11-19 05:48:27 av Pc-johan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma in i mappen till Paragon skriver du "cd parago~1", utan fnuttar när du står i c:\program.

 

Men finns det någon avinstallationsfunktion i Paragonmappen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag har försökt med dos-kommando del och

erase för att få bort programmet parago~1

5de, men sökvägen till det här programmet är fel av någon anledning enligt meddelan- de från dos-programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första frågan är om det är ett program som installeras, eller om det är ett rent DOS-program.

 

Men om du bara vill ta bort mappen så prova "rd parago~1" eller

"deltree parago~1".

Kommandot skriver du in vid C:\program.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej, tack för informationen, det fungerade och Paragon är borttaget från c:enheten. Men programmet finns tydligen fortfarande kvar i startprogrammet för windows. När jag startar datorn med win98 så får jag ett meddelande från programmet, Paragon boot manager, att jag ska stoppa in startdisk i enhet a: och trycka på f2 för att komma in i dosprogrammet. Det här upprepas varje gång jag startar datorn. Det går inte att kringgå det här problemet.Det finns samtidigt inga funktioner i win 98 som fungerar utan programmet Paragon har tagit över hela datorn tillsammans med Dos-programmet. Och jag är inte så kunnig i Dos-program.

Hur ska jag ta bort programmet Paragon helt och hållet så jag kommer tillbaka till mitt gamla fungerande win98 som jag hade tidigare.

MVH

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-20 06:58:00 av Pc-johan]

[inlägget ändrat 2003-11-20 07:03:40 av Pc-johan]

[inlägget ändrat 2003-11-20 12:03:31 av Pc-johan]

[inlägget ändrat 2003-11-21 04:37:28 av Pc-johan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...