Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Clipart på etiketter

BoG

Recommended Posts

Har gjort en egen layaout av etiketter i Word/Kuvert o Etiketter/Etiketter men lyckas inte få in någon clipartbild pä etiketten. Tacksam för tips.

BoG

Hej!

Gå den väg du beskrivit. Ange Hel sida med samma etikett så öppnas ju en hel sida med den etiketttyp du valt under Alternativ.

Sedan är det bara att gå via Infoga > Bildobjekt o.s.v så dyker bilden/cliparten upp. Du kan även leta upp den bild du vill ha på hårddisken och kopiera den för att sedan högerklicka på etikettarket i Word och välja Klistar in.

Lycka till!

• 2 weeks later...

Tog tid innan "tioöringen föll ner" och hur jag skulle få samma utseende på alla mina etiketter.

Jag hade 8 stycken klisteretiketter( eget fabrikat) vertikalt som jag ville ha samma utskrift på men nu har jag kommit på.

Det var ju bara att lägga upp layouten i " Etiketter" och ange hel sida, som du föreslog, och kopiera ner etiketterna i de utskriftsramar som fanns från "etikettmenyn".

Tack för tipset

BoG

Hej igen BoG!

Kul att det funkar!

Gör ofta etiketter/dekaler/stickers av olika slag, men använder då det program som Avery delar ut gratis ( antagligen för att man då använder deras etiketter, men det går även att skapa egna mått på dom... ). Men det går ju lika bra i Word fick jag se när du ställde frågan... :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...