Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Amos Bronson Alcott

jeeves

Recommended Posts

Hej Amos!

Jab vänder mig direkt till dig eftersom du har hjälpt mig att lägga in Clipart i Mina Dokument. Jag skulle använda en bild idag i Word men det gick inte. Jag fick felmeddelande: Det går inte att hitta org32.exe.Programmet krävs för att öppna filer av typen WMF-fil. Sökväg till org32.exe "tom ruta med C:\ längst till vänster".Under OK AVBRYT BLÄDDRA. Nu får du nog hjälpa mig igen!

Mvh Hans

Guest idgadmin

Hej jeeves,

Org32.exe är Lotus Organizer

När du får upp "felmeddelandet"

testa klicka på BLÄDDRA knappen och sen öppna följande mappar

-C:

--Program

---Lotus

----Organize

där bode du hitta en fil som heter org32.exe, markera den och klicka OK.

Hjälpte det eller är nått oklart?

[bLÅ]

Ola Fransson

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

Amos Bronson Alcott

Hej Hans

Har det fungerat förut, men nu plötsligt inte eller??

Jag brukar aldrig själv använda clipart, men gjorde en test med mitt Word 2000 och det fungerade bra. Jag gjorde så här........

I Word gick jag till "Infoga-bildobjekt-från fil". Sedan i dialogrutan som kom upp så letade jag upp mappen med Wmf-filer och markerade en av dom och klickade på "Infoga". Då lade den sig i Worddukumentet.

Tittade lite det där med "org32.exe" och det verkar vad jag förstår vara en fil som tillhör ett program som heter "Lotus Organizer". Är det något du har installerat?

Jag har i varje fall inte den filen på min dator, så den skall inte behövas för att infoga på det sättet jag gjorde.

Prova att göra som jag gjorde, det borde fungera. Även om Wmf-filer är associerade (öppnas med) till org32.exe (vad det nu är?).

Om inte så återkom och berätta vad som hände.

Tala då också om vilket Operativsystem som du har och vilken version av Word.

För att se om du har något som heter org32.exe på din dator kan du göra så här.

"Startknappen-sök-filer eller mappar". Sedan skriver du org32.exe i sökrutan och trycker "enter".

Om du då hittar det så ser du adressen och kan ange den nästa gång det frågas efter den.

Mvh Amos

Ps. hur brukar du i vanliga fall öppna filerna för att titta på dom??????

TILLÄGG

Oj det tog lång tid att skriva detta och Ola Fransson var mycket snabbare.

Då fanns det något som hette Lotus Organizer i varje fall.

[inlägget ändrat 2003-11-14 14:52:21 av Amos Bronson Alcott]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...