Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Recycling-mapp?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har denna mapp i utforskaren, Win 98, och undrar vad som lägger sig där.

Installerade ett litet spel som jag senare tog bort med följd att en massa filler la sig i Recyclingmappen. Dessa filer är mycket svåra att radera, de tycks föröka sig själva när några tas bort. Nu finns en fil kvar som heter "info" och försöker jag ta bort den så "förökas" den och nya filer dyker upp med anknytning till det borttagna spelprogramet. Vad är detta?

HP AMD Ahtlon 2600+

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Papperskorgen...antar att du har valt att visa dolda filer och mappar..att du har svårt att radera samt att de förökas har jag inget svar på...

men i alla fall så kan man högerklicka på den också och tömma därifrån..har jag för mig..

 

Kom på en teori som förklaring till att de "förökas" och det är att..antar att du använder delete-knappen..eller ta bort i menyn (eller högerklick)..filen läggs i papperskorgen helt enkelt igen...så det blir alltså en rundgång av det hela...

Töm papperskorgen..sen kollar du den mappen igen

så ska du se att den blir tom...

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2003-11-13 14:20:29 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Låter mycket troligt men då finns det 2 papperskorgar!!. En Recykling och den vanliga med papperskorgsikonen längst ner i utforskaren. Recyklingmappen ligger direkt på C:\.

Tack för tipset.

HP AMD Ahtlon 2600+

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det var som du skrev. Tömde papperskorgen efter det att Recykling fått i sog nägra filer och sedan var dom borta.

1Poäng.

HP Pavilion AMD Ahtlon 2600+

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...