Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemverktyg


NOVIS +48

Rekommendera Poster

Innehållet i mapen systemverktyg har försvunit.Det skede efter att jag installerade qvick time. jag har försökt att göra en systemåterställning men allt är borta? är det någon som har något förslag var man hittar detta

Alla är barn i början

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Kan du förklara lite närmare vilken mapp du menar?

Och ange adressen dit.

 

Är det Windows egna systemverktyg du menar. Vilka i så fall?

Vilket Operativsystem har du.

 

Mvh

Amos

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,ursäkta om jag var lite otydlig.Jag använder W-ME.Adressen är Program/Tillbehör/Systemverktyg.Mappen innehöll,Scandisk,diskrensning,systemåterställning,defrag.Eventuelt något mer som jag inte kan komma på nu.

 

 

Alla är barn i början

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hejsan

 

Det där har jag faktiskt aldrig råkat ut för. Det låter som om det är genvägarna till systemverktygen. Förutom det du nämnde innehöll den troligtvis systeminformation, scemalagda aktiviteter och underhållsguiden.

 

Lyckades du inte med systemåterställningen p.g.a att du inte hittade genvägen till den?

Du kan i så fall gå direkt på filen med adress.

C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\RSTRUI.EXE

 

Klicka bara på filen RSTRUI.EXE, så startar du systemåterställningen.

 

Om du vill så kan jag också skicka alla genvägarna till dig med en instruktion om hur du "fixar tillbaka" dom igen.

 

I så fall behöver jag en E-mailadress. Filen blir bara på 3 kB, så det är lugnt.

 

Mvh

Amos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Novis +48

Testa detta:

1. Run Add/Remove Programs

2. Uncheck the System Tools boxes

3. Click Apply to apply the changes

4. Check the System Tools boxes

5. Click OK to apply the changes.

6. Restart when prompted.

 

Mvh Ola

 

[bLÅ]

Ola Fransson

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos och Ola

Tack för råden. Olas råd hjälpte mig inte,filerna jag sökte fanns inte i den filen (boxen)Amos råd fick mej att leta lite i systemfiler,där hittade jag nästan alla program som jag sökte.Den ända jag inte hittade var underhållguiden,den klarar jag mig utan i värsta fall

 

Alla är barn i början

 

[inlägget ändrat 2003-11-14 17:55:36 av NOVIS +48]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...