Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstig dator


datakille_86

Rekommendera Poster

Hej!

 

Idag började jag få lite problem med datorn, har aldrig haft det tidigare. Det började med att jag spelade lite mp3 då den bara stängde av sig. Det gick inte att trycka igång den igen, så då var jag tvungen trycka "offknappen" där bak för att få igång datorn. Sen gick det någon timme till innan den stängde av sig igen. Vet att den kan stänga av sig om ngt är överhettat men den verkar inte vara det...

Någon som vet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hade samma bekymmer för ett par år sedan, det var fläkten på nätaggregatet som lagt av med följd att det blev överhettning. När du startar datorn nästa gång, känn vid nätaggregatets fläktgaller om det blåser

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Japp, det blåser. Men jag märkte att så fort jag spelar så stängs datorn av efter ett tag. Det är lite skummt eftersom jag har tillräckligt med fläktar i burken och varken cpu:n eller moderkortet är överhettat...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

kan vara något skumt glapp i nätagget=/

har du möjlighet o prova nätagget på någon liknande dator eller prova någon annans nätaggregat?

 

kanske är någon form att skärmsläckarfel eller vilolägesfel också som .....

 

ähh kolla nätagget...dra ner ett program som kollar att processorn inte är överhettad och kolla så alla fläktar snurrar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det kan vara grafikkortet eftersom datorn stängs av när du spelar. Förösk installera något övervakningsprogram om det finsn till moderkortet. Då kanske du kan se i loggen om det är temp eller något elfel.

 

Kolla på hemsidan för ditt moderkort

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...