Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

slött win


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

jag tänkte jag skulle testa ms bootvis på mitt xp pro för att snabba up upstarten det fungerade så lång men efter att win har kommit igång där vid välkommen rutan så blir den väldigt slö har någon nån ide vad jag kan göra för att få win något sånär snabbt igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du kan ju alltid testa att göra en online scanning på länken nedan!

 

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

 

Och så kan du hämta ad-awere på länken nedan och uppdatera och köra den!

Du kan även hämta spy-bot där!

 

http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=506&file=3&evp=8dbaff7daca8f4b55bf695220993fc0f

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,42 Ghz, 40Gb+20Gb,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag har redan in ett antivirus program så det e inte det å jag använder redan installerat ad-aware så inte det häller det att win blev slött e att jag använde bootvis men jag har ingen ide hur jag ska backa prosessen :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Det kanske kan hjälpa med en systemåterställnig. Om du inte vet hur man kommer dit så är det bara att läsa nedan:

 

Klicka på "Start--> Program--> Tillbehör--> Systemverktyg--> Systemåterställning". Välj där "Återställ datorn till en tidigare tidpunkt". Markera dagen innan du körde "BootVis" och klicka på "Nästa".

 

Nu kommer datorn att åtrställas till det skick som den var innan du körde "BootVis".

 

Om det inte hjälper så kan du återkomma...

 

PS. Har för mig att "BootVis" bara fungerar om du har ServicePack 1 installerat DS.

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag har stängt av systemåterställningen bara för att det tog upp utrymme och för att risken om man får ett virus att det blir kvar och jag har in sp1 redan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Det var ju synd att du stängt av systemåterställning. Det har både för och nackdelar...

 

Har du testat att köra "BootVis" en gång till efter att du kört det första gången. Det kanske kan hjälpa ifall det blev något fel under första körningen...

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-11-11 22:08:26 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

ja tyvärr så har jag det men det blev inte alls bättre :(

 

jag har märkt att win slukar hd utrymme ibland finns det något sätt att få win att ta mindre utrymme jag ha märkt att dll cache mappen under system32 har blivit lite väll stor nästan 400mb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvis81 hej :-)

 

Ladda ner HiJack This härifrån : http://mjc1.com/mirror/hjt/

Det är en liten scanner som gör det möjligt för oss att se vad som pågår i ditt system och också enkelt ta bort onödiga och skadliga processer.

 

Den kommer i en zippad fil, öppna den klicka på "HiJackThis.exe" och sedan "scan". Sedan klickar du "save log" och lägger den någonstans. Då kommer en text-fil fram, kopiera den och klistra in den här så ska jag titta på den .

"Fixa ingenting själv, då det mesta är nödvändiga processer i ditt system

 

Die Hard

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-12 09:55:15 av Die Hard]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

det här komm upp

 

Logfile of HijackThis v1.97.6

Scan saved at 17:10:25, on 12.11.2003

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\Program\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\PROGRAM\CACHEMAN\Cacheman.exe

C:\Program\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

C:\Program\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

E:\HijackThis.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://windowsupdate.microsoft.com/

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\Program\NORTON~2\AdvTools\ADVCHK.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Cacheman] C:\PROGRAM\CACHEMAN\Cacheman.exe

O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - C:\Program\GetRight\GRdownload.htm

O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - C:\Program\GetRight\GRbrowse.htm

O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)

O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37897.3903125

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvis81

 

Det finns ingenting i din log som tyder på något onormalt.

 

Emellertid, på ett annat forum jag är verksam,har detta varit uppe till diskussion:

http://www.karlsforums.com/forums/viewthread.php?tid=9808&page=1

 

När loggen ändå är här,så kan du passa på att "fixa" dom här:

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKCU\..\Run: [Cacheman] C:\PROGRAM\CACHEMAN\Cacheman.exe

O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - C:\Program\GetRight\GRdownload.htm

O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - C:\Program\GetRight\GRbrowse.htm

 

Ingen av dessa är farliga, men dom behöver inte köras hela tiden :))

GetRight, har du avinstallerat det?

 

hälsning

 

Die Hard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

de flesta av dom där vet jag redan vad det är som cacheman å getright de e 2 prog jag har installerat å dom andra [updReg] å [KernelFaultCheck] mistänker jag kan vara bra att ha kvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvis 81 :)

 

Jag kanske ska förtydliga-- om du "fixar" O4 objekten med HJT så avinstalleras eller förstörs dom inte, dom slutar bara köras. Om dom inte har ett inbyggt kommando som adderar den funktionen i registret igen.

 

hälsning

 

Die Hard

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

och jag säger att dom där 04 objekten eller mintone 1 av dem har jag installerat å körs hela tiden

 

nå hur som hälst

en annan sak jag undrar över e att win "äter" hd utrymme lite nu som då utan att man installerar nått prog finns det nått sett att få tillbaka detta utrymme för jag mistänker att datorn spara gamla drivrutiner och det har jag ingen nytta av inte i allfall dom allra älsta drivrutinerna

[inlägget ändrat 2003-11-12 22:09:37 av elvis81]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske redan gjort detta men tänkte i alla fall föreslå att det kan vara bra att köra diskrensning + defragmentering om du inte gjort detta nyligen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ Helren

 

Tackar för poängen och om du vill mig något så kan du alltid maila:

 

LEGOan@glocalnet.net

 

Ha det så bra // MVH Patric

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

om jag har förstått detta rätt så lägger ms bootvis till eller ändrar nått i registret är det nån som vet vad som lägs till/ändras där ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...