Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att ta bort


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har en mapp med musikfiler i och mappen eller bara filerna går inte att ta bort, byta namn eller flytta. Datorn säger att mappen används eller är skrivskyddad. Den är inte skrivskyddad. Jag har provat att ta bort dom i felsäkert läge men det gick inte, det stod fortfarnade att den användes eller var skrivskyddad. Hur tar jag bort mappen ? Jag använder inte filerna och jag har inte något "misstänkt" program startat

 

[inlägget ändrat 2003-11-09 16:28:51 av _eRRoR]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam ! Har själv

två mappar som jag inte kan få bort .

Prova i felsäkert läge,Håll nere F8 (XP)när datorn startas.Starta i felsäkert läge och prova att ta bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta om du har dem i en spellista i WinAmp eller i Windows mediaspelare, då kan det vara svårt att ta bort dem, rensa spellistan, och försök igen. Sedan om ni använder Kazaa eller DC++ så kan de musikfiler ligga och bli blockerade pga att folk tankar..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in i felsäkert läge som administratör men starta INTE upp "Utforskaren" och försök ta bort dem därifrån. Det är nämligen explorer.exe som använder filerna.

Starta istället ett kommandotolksprogram (dos-fönster). Sen startar du "Aktivitetshanteraren" och stänger av processen explorer.exe. Efter det går du tillbaka till kommandotolksfönstret och använder de fina gamla kommandot "del". Det går bra att skriva "del /?" för att se vilka växlar som finns vad det gäller att ta bort filer/kataloger.

När sedan filerna är borta är det bara att trycka Ctrl+Alt+Del och välja att starta om datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...