Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Teckenstorlek Outlook Express??

Bibbaboo

Recommended Posts

Efter diverse ominstallationer har plötsligt tecknen vid utskrift av inkommande och avgående mejl blivit väldigt små. Kan inte hitta någon inställning att ändra detta.Någon som vet hur??

Hej!

Testa med det här.

Starta Outlooken, välj Verktyg i verktygsfältet, välj Alternativ, nu får du upp en meny med många flikar, välj fliken Skriva.

Där kan du välja det teckensnittet du vill ha.

Lycka till:

Hälsningar: Malou

Amos Bronson Alcott

Utöver det som malou skriver så kan du gå till samma ställe som hon anger, men istället välja fliken "skicka".

Där avbockar du rutan "Svara på meddelanden i samma format som de skickades".

Då kan du välja vilken teckenstorlek du vill även när du använder "svara avsändaren" funktionen.

Det kan du annars inte göra om avsändaren skickat ett oformaterat mail till dig. Ofta kommer det sådana från myndigheter eller offentliga kontakter plus många Webmail.

Mvh

Amos

[inlägget ändrat 2003-11-09 20:35:40 av Amos Bronson Alcott]

Amos Bronson Alcott

Tillägg

Vad jag vet så kan man inte göra något åt teckenstorleken på dom mail som man tar emot. Man får helt enkelt be avsändaren att använda en större teckenstorlek.

Men om det är så att du har svårt att SE vad det står, så kan du göra 2 saker.

1. markera texten och kopiera den till ett orbehandlingsprogram som t.ex Word.

När du "klistrat in" texten i Word, så markerar du den igen och väljer en teckenstorlek som passar dig.

2. Om du har avbockat rutan som jag nämnde i förra inlägget så kan du "vidarebefodra" mailet till dig själv. Du passar då på att markera texten och välja en annan teckenstorlek INNAN du vidarebefodrar det till dig själv.

Ja det var två sätt. Det får la räcka för tillfället.

Återkom gärna om något är oklart.

Mvh

Amos

Visst går det att ändra teckenstorleken på de mail man tar emot;

Verktyg -> Alternativ -> Läsa -> Teckensnitt

Där kan man ändra fontstorleken i en rullgardinsmeny...

Amos Bronson Alcott

[CITAT]Haakon skrev:

Visst går det att ändra teckenstorleken på de mail man tar emot[/CITAT]

Vad bra, det har jag inte ens sett att man kan göra. Då slipper man ju hålla på att krångla på det sätt som jag skrev i mitt sista inlägg.

Ha de

Amos

Ett litet tillägg. Teckenstorleken ändras på skärmen, men det är alltså utskrifterna det gäller. Både av inkommande och utgående mejl. Vanliga utskrifter, t.ex. från WORD eller något annat funkar.

Guest idgadmin

Här är Moffar

Enkelt du bara kopierar allt i E-posten

öppnar W och sätter in det där för att ändra hur du vill och sen skriva ut det därifrån. Tar bara några sekunder.

Moffar

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...