Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte logga in


brorsan

Rekommendera Poster

Kör win2000 professional på arbetsburken hemma och vill kunna göra en del grejer på den även om jag inte är hemma, så jag har kört igång servicen "telnet remote administration". Jag har ändrat så den accepterar okrypterade lösenord. Burken sitter bakom en linuxbrandvägg, så för att komma åt den kör jag ssh till brandväggen och telnet från brandväggen till win2000burken. Problemet är att när jag kör telnet från brandväggen (SuSE 6.0) så går det inte att logga in, jag kommer till inloggningsrutan men när jag skrivit administrator vid 'login:' och trycker enter händer ingenting. Det hänger sig och ser ut som nedan:

 

blackbeard:~ # telnet 192.168.0.2 23

Trying 192.168.0.2...

Connected to 192.168.0.2.

Escape character is '^]'.

Microsoft ® Windows Version 5.00 (Build 2195)

Welcome to Microsoft Telnet Service

Telnet Server Build 5.00.99201.1

login: administrator

vad jag än skriver och trycker så händer absolut ingenting. Och ja, jag har provat att skriva lösenordet efter det och tryck enter men´det enda som händer är att lösenordet blir synligt direkt bredvid "administrator". Nån som vet vad problemet är? Det kanske är telnet-klientens fel? Jag har ingen aning, så jag vore tacksam för hjälp.

 

/def

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske ska tillägga att det går utmärkt att köra 'telnet localhost' på win2000burken.

 

/def

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, man kommer inte ens så här långt i inloggningen annars :) Men jag har fixat det nu, det var telnetklienten som var kass, hittade en som hette termix smo funkade bättre

 

/def

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Hej !

 

Var det den "telnet" som installeras default i suse som inte funkade ?

 

Förresten, du gjorde inga ändringar i DNS samtidigt som du bytte telnetklient och/eller ändrade i nån "host"-fil ?

 

Orsaken till att jag frågar är att när jag råkar ut för problem liknande ditt så brukar det i mitt fall bero på att någon namnuppslagningstjänst (DNS, Wins, NIS, hostfiler osv..) inte gör som man vill.

 

 

/Johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det var telnetklienten som var kass, och nej, jag ändrade inget annat :)

 

 

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...