Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte maila i Explorer


maciver

Rekommendera Poster

I Explorer så ska man kunna klicka på en mail länk och Outlook Express ska komma upp så man kan maila, men det gör inte det hos mig. Vad är det som är fel? Har Kollat på internettegenskaperna och det står inget under program - Epost och jag kan inte välja iheller

 

Det blir aldrig som du trott, så det kan bara bli bättre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har ngn ikon för e-post så högerklickar du i Verktygsfältet och väljer Anpassa. Tillgängliga knappar finns då till vänster o då är det bara att leta på e-postikonen o välja "Lägg till". Samma funktion finns också i Arkivmenyn-Skicka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonen finns i Exlorer men det är inte det som är problemet utan om det finns en mail-adress på sidan T.ex. mail@telia.se så ska du kunna klicka på det och outlook Express ska öppna sig men när jag gör det så säger programmet att inget mail program är spcifiserat till detta och jag kan inte specifisera något heller.

 

Vad är det som är fel?

 

Det blir aldrig som du trott, så det kan bara bli bättre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Kollat på Internetegenskaperna och det står inget under program - Epost och jag kan inte välja i heller

Har du installerat/konfigurerat Outlook Express med dina användaruppgifter?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Kan du ÖVERHUVUDTAGET maila??????

(I Outlook Express)

 

Jag menar om du kan mejla på "vanligt sätt", men att det är just den här funktionen som du beskriver som inte fungerar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag kan maila så det är bara denna funktion som inte funkar, har både testat att reparera Explorer och avinstallera explorer med tillbehör, vet ej om Outlook express gör det oxå.

Knapparna i Eplorer till mailen funkar inte heller och i Outlook så står det att det är standard läsaren.

 

Det blir aldrig som du trott, så det kan bara bli bättre!

 

[inlägget ändrat 2003-11-08 22:50:09 av maciver]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hm det borde fungera (som så mycket annat)

 

Har du tittat i Internet Explorer.

"Verktyg-Internetalternativ-Program", så att Outlook Express står valt som E-posthanterare??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det som det inte gör och jag kan inte välja där i heller, rutan är tom och det står inget i "gardinen" i heller.

Det blir aldrig som du trott, så det kan bara bli bättre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla som svarat, fick ominstallera Windows och då fixade det sig. Tänk vad man får göra

 

Det blir aldrig som du trott, så det kan bara bli bättre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...