Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

går ej att ta bort fil. HHJJÄÄLLP!!!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

Jag har en videofil som ej går att ta bort. Jag får meddelandet att ett annat program använder filen, jag har kollat i aktivitets hanteraren och där finns inga program startade jag har virusscannat filen och jag har kopierat filen till en annan enhet för att sedan flytta tillbaka den och skriva över orginal filen men utan resultat. vad som hänt precis innan detta uppstod var att jag brände filen på en cd med nero burning rom och då filens namn var för långt döpte den om filen kan det ha något med saken att göra?

Hur får jag bort den, finns det något program för att ta bort envisa filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Testa med att trycka ta bort fil och när den frågar om du vill slänga den tryck på nej o upprepa detta några ggr och sen väljer du ja.

Funkar för mig iaf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du windows xp?

det här porblemet brukar komma sig av att en annan process än utforskaren använder filen. (till exempel om du laddar hem den genom en fildelningklient kan det vara klienten som använder den) stäng av kazaa. och dyl. och prova sen.

annar finns en väg runt det, nämligen att man tar bort filen genom DOS-prompten (start-kör-"cmd"-enter) bläddra fram till filen genom kommandot "cd katalogensnamn\nästa\osv"

kommandot "cd.." hoppar upp en katalog i filträdet.

ta sedan bort med kommandot "del filensnamn.mpg"

lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tacksam för din hjälp Jacob i lådan

Det gick att ta bort med dos fönstret dock hittade den ej filen så jag skrev de tre första bokstäverna sedan * då tog den bort filen. det måste ha varit något fel i namnet på filen något som blivit skadat jag använder inget fildelnings program.

 

Tack ar o bu gar a n d e r s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...