Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

microsoft works 2000!!!!


underthaker1

Rekommendera Poster

jag hade problem med office paket, men när jag har installerar om office, works funkar inte. Kommer en cookie som säger "FILEN MSK2000.MSI KAN MAN INTE HITTA I C:\windows\temp\"...

 

jag har inte här ingen cd med works, inte i office och inte i nån cd heller..

 

 

kan jag installerar om works på nån sett, eller reparerar det????

 

tack så mycket..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag hadde precis samma problem igår fast med "Norton Antivirus 2003".

 

Du skriver att du installerar om "Works 2000". Installerar du från datorn eller? Om du gör det så har jag förmodligen en lösning. Kan du beskriva hur din installationsikon ser ut? På ett ungefär...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har microsoft works i program men när klicka på det säger att windows måste installerar om det, och sen säger att kan inte hitta msk2000.msi

 

och jag har titta overallt utan att hitta nån fil med dem namn.

 

och jag kör fråm dator, för att jag har ingen cd med works ......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte göra en systemåterställning ?

Sen i word finns det Identifiera och reparera...

Kanske inte word du är ute efter ?

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-07 01:15:04 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Du måste ha "WinZip" för att göra följande.

 

Du har en gråaktig ikon som kan heta "Setup":

 

Högerklicka på den och välja "WinZip--> Extract to folder X:\xx". X:en står för enhet och mapp.

 

Du kommer nu att få upp en vanlig mapp.

 

Öppna nu den första filen du försökte installera med.

 

Inne i mappen kommer det förmodligen att ligga en ".msi" fil. Om det finns undermappar så kan du söka igenom alla.

 

När du hittat den så ska du bara öppna den filen så kommer du kunna installera programmet.

 

Hoppas du förstår vad jag menar. Om du undrar över något så kan du återkomma...

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-11-07 18:36:06 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej, works ligger redan i program katalog så "C:\program\microsoft works"

 

det enda som händer är att när jag skall öppna kommer en ruta som säger att windows måste installlerar om programet och sen säger att kan inte hitta filen msk2000.msi och installation måste avsluta. så jag kan inte använda works...

 

finns nån site eller nåt när jag kan ladda filen för att microsoft site har inte den.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

"msk2000.msi" är en setup fil så du kan inte bara ladda hem den så. Du måste nog ladda hem hela "Works 2000" i sådanna fall.

 

När den frågar efter "msk2000.msi" så kan du bläddra till Windows "Temp" mapp. Där kan filen kanske ligga.

 

Om du inte kan låna en skiva av en kompis som har det, så har inte jag fler förslag nu. Sorry...

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-11-07 23:22:35 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har redan titta i temp och finns inte där..

 

men jag har en gammal version av works tror du att de går att uppdaterar till works 2000/xp...

 

nån som i alla fall..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hejsan underthaker

 

Jag vet inte, men jag tycker det verkar lite som om du blandar ihop "installations-filer" och "färdiginstallerat Program"

 

Det som ligger i "C:\program\microsoft works", är ett "färdig-installerat program"

 

För att kunna få till ett sådant, så behöver du ha tillgång till "Installations-filerna".

 

Om du har "Installationsfilerna" (på CD t.ex) och startar installationen med dom, så blir slutresultatet det "färdig-installerade programmet" som i ditt fall ligger i "C:\program\microsoft works".

 

Så du måste tänka efter hur du gjorde när du installerade Works FÖRSTA GÅNGEN. Det är DOM filerna som du behöver nu.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-08 05:24:52 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är problem, finns inte nån installerade filer bara namet microsoft works, så det är därför säger att måste installerar om works men hitta inte msk2000.msi

 

de var installerar med dator så jag har inte nån cd eller nån med works....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej igen

 

Om du inte har installationsfilerna/paketet antingen på CD eller liggande på hårddisken, så kan du nog tyvärr inte installera om Works.

 

Det bästa är om du kan ordna med en Installations-CD med Works och installera med.

Om du skall uppgradera så vet jag inte riktigt hur man gör med Works (är själv van vid Word).

Antingen kan du göra uppgrderingen ÖVER den befintliga Works-installationen eller också behöver du först avinstallera den befintliga installationen.

 

Om du är ute efter ett ordbehandlingsprogram eller Office-paket, så finns det ju bra gratis-alternativ att ladda hem. Som till exempel Open Office. Ibland brukar det finnas på PC för Allas CD också har jag för mig.

 

Nackdelen kan kanske vara att dom inte är på Svenska.

Dessutom kanske det inte går att öppna filer som du skapat med Works.

 

Mvh

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...