Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vill rensa full hårddisk

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej! Har ett problem med full hårddisk,har en splittad sådan....men C: är fullt och vill lägga över en del på D:....jag har bara ca.65Mb kvar på utrymmet så den är ju ganska full,jag har tagit bort en del program som jag haft,typ acrobat raider 3,0....har nu 5,1.

Men jag tycker inte utrymmet minskar något! Vad kan jag lägga över på D: lämpligast! hur gör man det på det smidigaste sättet?Eller är jag tvungen att sätta in en till hårddisk??

Har även en skrivare av märket Nec som strular ofta,den matar inte in papperen som den ska så man får hjälpa till för hand...vad kan felet vara med den! är det nåt man kan åtgärda själv,den är inte så gammal.

Tacksam för svar....Mvh Ove

Jag hade flyttat allt som jag själv har gjort eller laddat ner till D:, tex alla *.doc-filer, alla bilder osv.

Sen kan man ta bort alla cookies och temp-filer, det blir snabbt en hel del av det.

Sen kan man köra diskrensning som finns i Windows, Start->Program->Tillbehör->

Systemverktyg.

Vad det gäller din skrivare...

Har den gummihjul som sköter matningen?

Prova att torka av dom, gärna med en servett som är avsedd för bildskärmen, en med isopropylalkohol.

Annars kan man ta väldigt försiktigt med ett sandpapper och rugga upp ytan lite.

Se bara till att få bort allt skräp innan du använder skrivaren igen.

Guest idgadmin

Hej Mij! tack för dina råd,jag har lagt över en hel del på D: bl.a mediaplayern.shared foldern (musik),winzip,m.m.m.....bilder har jag lagt på diskett så de har jag inga på C:.Men det är en massa program som jag har som jag inte vet vad de är till som jag skulle vilja ta bort:Olympus camedia master 2,0,Easy Photo Software,Creative Playcenter,creative Recorder,Launcher,MediaLoads,Enhanced MediaLoads,Nimo Codecs Pack v4.4...tex vad är det för program?Olympus är inget som jag använder nu mer.

Har suttit och slängt en del filer för hand så att säga,nåt Medialoads som det fanns mycker fragment kvar av i en del mappar,men de var ju bara på några Kb vardera

Hej.

"Olympus camedia" skulle jag gissa är ett program till någon kamera.

"Easy Photo Software" är troligtvis till för att importera och eventuellt redigera bilder.

"Creative Playcenter" gissar jag tillhör ljudkortet, precis som allt annat "Creative"...

MediaLoads har jag inte en aning om vad det är..

"Nimo Codecs Pack" är en samling codecs för att man skall kunna titta på film av olika format i datorn, och även om man använder program för att konvertera filmer.

Du kan titta i kontrollpanelen->

Lägg till/ta bort program, efter program som du inte använder.

Dessa kan du avinstallera, och förhoppningsvis tas allt som tillhör bort.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...