Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med självsläckning


sagan

Rekommendera Poster

 

HEJ!

Min Packard Bell

Det händer numera ofta att min skärm släcks av sig själv när jag inte använt den på någon timme. Kan då inte stänga av datorn om jag intehåller in på-knappen en stund. Det ända sätt jag fått fram är att dra ur kontakten och vänta en bra stund innan den fungerar igen. Har någon något tips vad man kan göra för att förhindra avstängningen. Datorn är bara 1,5 år programmet är Windows 2000 XP. Använder ADSL.

Hälsningar

ULF

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiita hur dina energisparfunktioner är inställda i kontrollpanelen för bildskärm..

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HEJ!

Tack för ditt svar. Dt är säkert tidsangivelsen som indikerar stängningen. Problemet kvarstår eftersom tidigare har det varit lätt att få igång skärmen igen. Nu verkar det som om det bara går om jag drar ut el-kontakten och väntar ett bra tag.

MVH

ULF

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inga varningsmeddelande innan den släcks ner ? är det så att den inte stängs av själv, datorn?

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-04 15:12:01 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HEJ!

Vet ej. Det är bara skärmen som släcks. Datorn är på och jag kan bara stänga den genom hålla inne med på-sättnings knappen. Sätter jag på den rätt snart efter får jag bara till svar att det är no signal. Tar jag däremot ur kontakten o väntar ett tag så går den igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...