Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Lexmark X73 / USB

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Mina föräldrar har en ca ett år gammal Lexmark X73.

I går lade skrivaren av mitt under utskrift - och idag ringde de mig (jag är IT-ansvarig här i vår lokala Hyresgästförening)! Jag gick upp till dem och kollade upp en del.... Bla att USB-enheterna var kvar.. men

De hade USB-nav och USB Root Hub...... Den tredje enheten i enhetshanteraren stod som okänd enhet och dessutom inaktiverad

Jag provade att aktivera den, utan resultat. I det läget avinstallerade jag skrivaren för att lägga till den igen och det gick bra fram tills installationen bad mig sätta i USB-kontakten i datorn, för då hände det ingenting alls!

I det läget avbröt jag installationen, tog bort alla USB-enheter ur listan, rensade bort den gamla installationen av skrivaren och började om..... Med samma resultat. Det funkar fint fram tills inst ber mig sätta i kabeln i datorn........

Vad gör man då? Eller kan det vara nåt vajsing med Windows (de har Win98SE), eller kan det vara så att det är USB-kabeln det är fel på? Jag har slut på egna idéer, tyvärr......

Guest idgadmin

är skrivaren usb anslutning ???

sådat fall ska skrivaren direkt till datorn via usb vara ansluten innan datorn sätts på be dem hälst att uppgradera till windows xp

om du vill veta mera skriv till exzzez@hotmail.com

/From ExzzEz

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...