Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivbordsfråga


jeeves

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har haft en rad under "Länkar etc." som började längst till vänster med "Search", tom ruta att fylla i ledord, därefter alla sökmotorer såsom Google, Altavista, Ask Jeeves o s v. Nu har jag klantat till det och raderat bort raden på något konstigt sätt och kan inte hitta den igen!

Kan någon hjälpa mig med detta och förhoppningsvis förklara det enkelt?

Mvh Hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Du har förmodligen laddat hem ett sökmotorprogram eller något liknande.

 

Du kan börja med att öppna "Internet Explorer" och klicka på "Visa". Välj där "Verktygsfält" och se ifall du kan hitta något som har med "Toolbar" eller "Search" att göra.

 

Om du vill så kan du testa dig fram genom att välja alla.

 

Om det inte hjälper så kan du återkomma...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag har inte laddat ned något program överhuvudtaget, utan raden försvann i samband med att jag tog bort några andra program med Advanced Unistaller 2003. ett i mitt tycke mycket bra bort- tagningsprogram. Detta har aldrig hänt mig förut och det som är bra med UI 2003 är att alla filer i ett program försvinner men det ät ju inte bra som skett nu. Nåväl, jag har kollat "Visa" och "Verktygsfält" men kan inte hitta det du skriver om. så kan du hjälpa mig ytterligare är jag mycket tacksam. Den här raden har varit bra att ha, men den finns ju bara i IE 6.

Mvh Hans

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Om det försvann i samband med att du avinstallerade några program, så kan det vara så, att något att de programmen har med den funktionen att göra.

 

Vilka program avinstallerade du?

 

En annan men kanske lite långsöktare sak slår mig. Kan det vara så att det du beskriver INTE har ingått i Internet Explorer, utan istället hört till utformningen av din Startsida i Internet Explorer.

I så fall kan det ju helt enkelt bero på att dom tagit bort dom detaljerna på Startsidan.

 

Jag har sett några sådana Start/Webb-sidor som sett ut så, om jag nu inte missminner mig helt.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-04 03:33:39 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos!

Jag tackade inte för ditt svar på den fråga jag hade för ett tag sedan, men vill passa på nu. TACK!

Det program som jag nu har tagit bort är ICQ, ett program för chatting som jag inte har någon nytta av. Varför jag tog bort just detta, berodde på att jag fick upp ett felmeddelande om att jag inte hade något minne kvar. Vet du om man kan se det i något av de program som normalt finns? I så fall vilket?

Tacksam för att du förklarade så logiskt hur man överför Clipart till disken!

Mvh Hans

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Hans!

 

Kul att det fungerade med Clipartbilderna.

 

Jag skulle kunna tänka mig att förlusten av det du beskrev kan hänga ihop med avinstallationen av ICQ, men jag vet inte.

Men det är just den typen av program som skulle kunna tänkas ha en sådan funktion.

 

Men förtvivla icke över detta, det finns bättre sätt att få tillgång till sökfunktioner. (jag uppfattar det som om det är det som dom du saknar och inget annat).

Här får du först lite länkar till sökmotorer.

 

Först den sökmotor som jag använder mest/nästan alltid. Den är så bra så att jag t.o.m gjort den till min startsida. Länk...........

 

http://www.google.se/

 

Sedan en helsvensk sökmotor som är väldigt bra när det gäller myndigheter, tidningar och offentliga institioner m.m

 

Sunets Webbkatalog

http://katalogen.sunet.se/index.html

 

Sedan om du vill botanisera bland olika sökmotorer, två länkar till.

 

Samlade sökmotorer

http://www.edu.linkoping.se/tokarp/html/sok.htm

och

Preppens huvudsida

http://home1.swipnet.se/~w-26354/index.htm#huvud

(i dessa två sista länkar finns det nog en del hänvisningar som inte är aktuella längre)

 

 

SEDAN till det fina i kråksången.

Alla dessa länkar (egentligen ALLA webbsidor), kan du antingen göra till din startsida eller lägga till i "Favoriter".

 

Om du gör den till din startsida, så kommer den ju upp direkt när du startar Internet Explorer (som Google för mig).

Om du lägger till dom bland "Favoriter", så har du ju

tillgång till dom snabbt och lätt genom ett musklick på "Favoritmenyn". Bland "Favoriter" kan du ha hur många sidor som helst.

 

Om du inte vet, men är intresserad av hur du lägger in adresser/sidor/sökmotorer i "Favoriter", så hör gärna av dig igen så skall jag försöka ge dig en ingående förklaring hur du bäst gör det.

Även ändra startsida (det beror lite på om du använder din startsida för att logga in på Internet förstås, då kan det bli knöligt om man ändrar)

 

Personligen skulle jag inte brytt mig om att den där funktionen försvunnit, det går att ordna på så många andra sätt.

 

Mvh

Amos

 

Ps. Egentligen är det lätt att lägga in något till "Favoriter". Bara högerklicka på en TOM plats på Webbsidan och välj "Lägg till i Favoriter" så hamnar den där.

Om du istället väljer "Skapa genväg" så hamnar den på skrivbordet.

Du kan även fixa in den i Menyn "Länkar", men då får du göra på ett speciellt sätt.

Hör av dig om du vill veta mer.

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-04 16:51:47 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Tackar så mycket för poängen.

 

Nu får nog Amos Bronson Alcott ta över. Han har nog bättre koll än vad jag har...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Hans!

 

Blev lite intresserad av det här, så jag installerade själv ICQ. Efter installationen då jag även valde att "installera" deras hemsida, så fick jag upp något som påminde om det du beskriver att du mistat.

Du kan klicka på denna länken och se om det är denna sida du förlorat. Länk...

 

http://web.icq.com/today/?icquin=338176949&icqsl=1176&icqc=499&icqver=556

 

Det är inte riktigt som du beskriver, men någonting ditåt.

Observera att detta INTE (sökrutan och det alltså) tillhör Internet Explorer I SIG, utan endast är en hemsida som laddas.

 

Om du t.ex vill ha denna hemsida permanent (som startsida alltså), så gör du så här........

 

Ladda först sidan genom att klicka på länken. När den är laddad, så går du till menyn längst upp som heter "Verktyg". Där väljer du sedan "Internet-Alternativ".

Där under fliken "Allmänt" och rubriken "Startsida", så klickar du på "Aktuell". Då byts din startsida till den sida som är aktuell/laddad för tillfället.

När du gjort det så går du längst ner i dialogrutan och klickar på "Verkställ" och sedan "OK".

 

Då har du bytt startsida och kommer forsättningsvis att alltid få upp den sidan när du startar Internet Explorer.

Så kan du göra med ALLA webbsidor om du skulle vilja ha någon som startsida.

 

Enda undantaget när man inte skall byta startsida är när man måste logga in på Internet VIA EN STARTSIDA.

Vad jag vet så är det Telia och Comhems bredbandsanslutningar (ADSL och Cable) som har det så, men jag är inte riktigt säker på det och vet ej heller hur det fungerar om man skall kringå detta.

 

Annars kan man välja vilken startsida som man vill.

 

Om du skulle vilja byta din startsida, men är osäker på om det är lämpligt eller ej p.g.a ovanstående anledning avseende inloggningen, så tar du bara och ringer supporten för din anslutning och frågar om det är okej att byta startsida i inloggningshänseende.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-05 02:34:18 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...