Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver H.J.Ä.L.P.!!!


Mr. Yamamoto

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag har en gammal hp Omnibook (något nr....) med Windows 98.

I alla fall...

 

En gång så formaterade jag hårddisken.(ungeför 10 månader sen.) Nu så har jag bestämt mig för att jag ska få igång den igen.

Den första tanken som komm upp i huvet var: Men hur i hela världen omformaterar man den dá?

Det enda fungerande tillbehör är en diskett enhet 3,5 tum. Ingen fungerande cd-enhet...(hade en en gång i tiden...) Även om cd-enhete skulle fungera så har jag ändå inte Win. 98 på cd.

Jag har försökt att göra en startdisket en gång. (värsta missen..)

 

Snälla hjälp mig att få igång den!!

 

MVH:

 

Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte har någon 98:a cd kan du inte skapa någon startdisket. (Vid skapandet efterfrgas CD'n) Ladda ner en startdiskett från www.bootdisk.com.

Sen kan du formatera datorn genom att starta med disketten och skriva format c: vid DOS-prompten. Problemet är ju att du inte har något OS att installera på din nyformaterade hårddisk. Om du hade haft det skulle du kunnat skapa en ny partition på hårddisken (men lämpligt program) och kopierat inst. CD'n dit innan du formaterade C:. Eller skapat en ny mapp på C: och kopierat inst.CD'n dit och sedan raderat alla andra mappar och filer på C. (Krävs ju att du har en HD med plats för det...)

---------------------------------

"Laga Trasiga Fönster"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte mycket för hjälpen!

 

Jag har laddat hem filen nu..

 

Tusen Tack!!!

 

MVH:

 

Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...