Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikort 16 färger


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hjälp.. Har en del problem på min dator. Den kan endast visa 16 färger. Antar att det beror på mitt grafikort?? Hur vet man vilket man har??? Ser under system att det finns en konflikt med nåt som heter Pci ethernet controler kan detta vara grafikortet som behöver drivrutiner eller hur skall jag göra??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du har ett AGP baserat grafikkort installerat och installerat ditt nätverkskort i första PCi platsen dvs platsen under grafikkortet så prova med att flytta det till nästa lediga plats eftersom dom annars delar iRQ och det funkar oftast inte så bra.

 

Vad gäller ditt grafikkort vad det är för något så kan man ju alltid öppna burken och kolla på kortet vad det är för något om det nu inte är ett inbyggt kort men då kan man kolla på moderkortstillverkarens hemsida istället.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Men Aida 32 ser ju bara vad jag har installerat för något kort ine vad som fysikt sitter i burken eller hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Japp Aida ser som du skriver bara va du har installerat för drivrutin så rent fysiskt är det nog så att du får öppna burken å kolla.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...