Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

jag behöver hjälp


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Du lär nog också få redigera boot.ini, så att du har bara ett XP. Och då ser det ut så här:

[KOD][boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect[/KOD]

 

Kontrollpanelen>System>Avancerat>Start och återställning>Inställningar>Redigera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Start-Kör-Skriv msconfig -OK

 

Under flik BOOT.INI trycker du på knappen Kontrollera startsökvägar. Hittar systemet då inte sökvägen så tas den bort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Har du två hårddiskar/partitioner? Om du har det så är det bara att formatera den ena hårddisken/partitionen.

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

men när jag försöker formatera så står det att det inte går att slut för formateringen

 

 

jag partitioner

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är under start-upen du får frågan vilket windows som skall boota kan du testa detta:

 

Högerklicka på Den här Datorn-Välj Egenskaper-Avancerat-Start o återställning-Inställningar.Under Start välj i rullningslisten det windows du vill ta bort.(Var försiktig bara så du väljer rätt)Ta Redigera och i den rutan under redigera kan du välja Ta bort.

 

Ett tips: Kan vara en bra idé att ta en backup på filen boot.ini om ngt fallerar. En gömd fil som ligger i roten på din Diskenhet.Mappalternativ-Visa-Bocka ur Dölj skyddade opsystemfiler-Verkställ så kommer den fram.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...