Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn startade om!

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Har någon varit med om något liknande? Surfade i Win XP Pro och hörde på musik genom mediaspelaren. Hade även Java aktiverat eftersom jag spelat/spelade internetspel. Helt plötsligt utan förvarning blev allting svart och datorn startade om. Till min fasa märkte jag att Bios stannande vid initiliazing hard drives. Den hittade inga hårdskivor längre (har två stycken). Försökte länge att få det att funka genom bios och startdiskett, men förgäves. Datorn hittade helt enkelt inte någon hårdskiva fast den namngav mastern i "startuppen". Försökte genom ett sista försök att stänga av på brytarn bakpå datorn, och och och, det började fungera som vanligt. Jag valde Win XP som OS i startmenyn och allt startade normalt, men i XP:t gick inget program att starta, inte min dator, kontrollpanelen eller något annat. Startade datorn i felsäkert läge och gjorde en systemåterställning till föregående dag och nu fungerar allt tillsvidare normalt. Inga virus hittade Norton Antivirus 2002. Formaterade & installerade om Win XP:t för en månad sedan till NTFS- format och efter detta är det som XP:t emellanåt skulle gå trögare.(?) Har AMD Duron 1300 Mhz, 256 MB minne...

[inlägget ändrat 2003-10-31 17:59:52 av prisma]

[inlägget ändrat 2003-10-31 18:01:09 av prisma]

Hej!

Jag har själv haft problem med NTFS så jag kör FAT32 nu utan problem!

Samma problem som du beskriver!

Nästan alla säger att NTFS är bättre säkrare mm! Men det håller jag inte med om än så länge i alla fall!!

Har du testat att göra online scanning?

Sören

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,33 Ghz, 40Gb+20Gb,1,00Gb Ram,21"EIZO,

Om du inte bryr dig om var du är, är du inte vilse.

[inlägget ändrat 2003-10-31 18:28:13 av Helren]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...