Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn till TVn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hallå alla! Hjälp sökes!!!!

Jag skulle vilja koppla min dator till tv så att jag kan kolla på filmer på tv istället. Jag har datorn i ett rum 7 meter längre bort i ett annat rum står tvn. Jag undrar om det blir sämre ju längre avståndet är mellan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med får du kontrollera att ditt grafikkort har utgångar för tv-ut. De kontakter som kan användas är RCA och s-video.

Om din TV är relativt ny så borde den ha s-video ingång, annars får du använda RCA och en scart-kontakt.

Om du använder en s-video sladd som är 10 meter så blir det inte någon synlig bildförsämring, desto dyrare sladd desto bättre kvalité.

Till ljudet kan du använda phono till två RCA, eller om du vill skicka ljudet digitalt till ex. en förstärkare så kan du använda fiber.

Ett tips om du använder TNT- eller GeForce-grafikkort är att du skall använda programmet TvTool (http://www.tvtool.com) för att underlätta inställningarna och en mängd andra saker.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...