Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakter till adressbok i Outlook 2002


Mats_Arvendal

Rekommendera Poster

Mats_Arvendal

Efter diverse problem med Outlook sitter jag med en tom adressbok (mailbox.PAB) och alla postadresser etc finns i "Kontakter". När jag vill skapa nytt meddelande finns det inga epostadresser att fiska upp. Hur får jag över alla kontakter till adressboken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du menar att du inte får med e-postadresserna när du ska lägga in dina kontakter igen i Outlook?

Lite mer info så ska jag försöka hjälpa dig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats_Arvendal

Nej, all info i "kontakter" är intakt. Men mailbox.pab är helt tom. Det betyder att när jag ger kommandot: Nytt epostmeddelande/Till... finns inga epostadresser att välja mellan. I den dialogruta som visas syns bara poster från mailbox.pab, som ju är tom i mitt fall.

Vad jag skulle vilja göra är att föra över uppgifterna i "kontakter" till "adressboken" eller på något annat sätt komma åt mina e-postadresser via Nytt/till...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hmmm... knepigt det här. För mig i alla fall. Jag har nog inte riktigt förstått vad du menar.

I min Outlook ser det ut så här: Vare sig jag klickar på Kontakter eller på knappen Adressbok så är det precis samma innehåll. Anledningen till att jag fick upp ögonen för ditt problem var att det verkade som om du hade samma problem som jag har haft med kontakter i Outlook. Jag drar mitt scenario så får vi se om du känner igen dig.

 

När jag har exporterat mina kontakter inför en ominstallation och sen efter ominstallationen importerat kontakterna, har det visat sig att inga e-postadresser har blivit importerade.

Anledningen till detta är att jag har missat en knapp i importguiden, knappen Mappa fält.

Av någon anledning som jag inte begriper så måste man manuellt, via knappen Mappa fält, tala om för importguiden att även e-postadresser ska importeras.

 

Jag kanske är ute och cyklar. Det kanske inte alls är det här du menar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats_Arvendal

Jag var tvungen att ominstallera Outlook 2002 och då exporterade jag/importerade jag outlook.pst. Allt kom med tillbaka, även epostadresserna i kontakterna. Dock skrevs mailbox.pab över vid ominstallationen och jag upptäckte då att jag inte hade någon backup. Den nya mailbox.pab är tom och det är den som visas när jag ger kommandot Nytt/Till... Jag når alltså inte mina epostadresser i kontakter när jag vill skicka ett nytt meddelande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja, och e-postadresserna finns där om man använder sig av funktionen (knappen) Mappa fält när man kör importguiden.

 

Tycker du att jag är tjatig? ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats_Arvendal

Nej, nej. Jag är glad för all hjälp. Men vad jag kan se finns det inget alternativ mappa fält vid import/export i Outlook 2002. Däremot i Outlook Express 6 har jag hittat något sådant. Vi kanske pratar förbi varandra. Jag tror att mitt problem är att jag inte förstår hur adressboken och kontakter hänger ihop i Outlook 2002.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag ska försöka komma ihåg till i morgon att kolla hur det ser ut i Outlook 2002. Jag har bara Outlook 2000 hemma.

Hmmm... är Outlook 2002 den Outlook som ingår i Office XP?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats_Arvendal

Hmm, jag är ledsen, jag reder inte ut det här. Det verkar som om jag får leva med mysteriet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...