Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Länka till icke html-filer

HysteriX

Recommended Posts

Jag har gjort en websida med mina favoritlänkar som jag använder som startsida i IE6, vilket sparar en jäkla massa tid när man ska gå in på sina favvosidor som man besöker ofta. Jag kom sen på att jag på samma startsida skulle prova att lägga in länkar till andra filer som jag ofta använder på min dator, t.ex. Excel- och Word-filer. Provade med en Excelfil, men då öppnas den i Internet Explorer.

Finns det nåt sätt att länka på så att filen istället öppnas i Excel, eller i det program som filen nu tillhör om det är nån annan filändelse?

Guest idgadmin

Varför krångla till det så?

Gör som jag har gjort istället:

Lägg genvägar till Office-filer som du ofta använder i aktivitetsfältet, så öppnas de med ett klick, utan att du behöver stänga ner Internet Explorer.

Jodå, så har jag redan gjort med några filer... men det skulle bli lite väl många genvägar om jag ska lägga alla mina favoritfiler där... =)

Guest idgadmin

Du kanske kunde testa med att göra startsidan i Word?

Du gör alltså ett Word-dokument som en webbsida och lägger in länkar till såväl Office-dokument som Internet-sidor där. Förutsättningen för att det ska fungera är förstås att du har bredbandsuppkoppling och "IC-login" eller något annat program som loggar in dig automatiskt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...