Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

16 färger


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

Har eb gammal bildskärm nec multisync3fg när jag skall ställa in antal färger går det bara upp till 16 färger??? Verkar inte detta lite konstigt även om skärmen har 10 år på nacken????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo 256 färger borde du kunna få men prova med att ändra till en "Super VGA Skärm" om den inte identifieras så bör det fixa sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej

 

ok. Jag testar dessa saker. Synd att det e tyska drivrutiner. Det bör väl knappast vara grafikortet i varje fall eller? Datorn e en Pentium II med 400 MhZ ??? TAck för att ni tar er an problemet ni är alla jätteduktiga

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Det är tråkigt att manualen är på tyska, drivrutinen själv har egentligen inget "språk". Och sidan där den finns är NEC.com/europa ( kommer dit när man väljer Sweden )så jag vet faktiskt inte varför de lägger ut en tysk manual där. Men drivrutinen och mjukvaran som fanns längre kan vara värd att testa...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Nej, detta funkade inte???? Har testat en annan skärm o det var samma sak där. Kan det vara grafikkortet??? Men det e ju en 400 mhz dator i varje fall, hare ingen aning vad för kort som sitter i? Är de lätta att byta ??? Tacksam för nåt käkt svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Prova att ladda ner nya drivrutiner till grafikkortet först. Vte du inte vad du har för kort bör det stå under Kontrollpanelen > Bildskärm > Inställningar > avancerat och någon av flikarna. Eller under Systeminformation ( START > Program > Tillbehör > Systemverktyg ). Eller i Enhetshanteraren. Och när du ändå är inne i Enhetshanteraren kan du kika om du eventuellt har något Utrops- eller frågetecken vid grafikkortet.

 

 

Finns även program typ Aida 32 och SiSoft Sandra som kan vis avad du har i datorn...

 

Nej, det är inte speciellt svårt att byta grafikkort...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...