Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Drivrutiner

ElBoa

Recommended Posts

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

Efter en hårddiskformatering hittades inte drivrutinerna till nätverkskortet. Antagligen var kortet inte installerat från början när datorn köptes, därför kunde drivrutinerna ej hittas. Hur gör man nu för att få tag i drivrutinerna? eftersom nätverkskortet inte fungerar så kan man inte söka efter dem på internet. När man inte kan hitta drivrutinerna på internet pga att själva nätverkskort som inte kan hittas av datorn ömöjliggör en uppkoppling, hur kan man då få tag i dem. Drivrutinerna fanns inte med i Windows 95-skiva som medföljde datorn, darför antar jag att det köptes vid ett senare tillfälle.

Tackar

Då får man plocka ut kortet och se vad som står på det.

Sedan får man leta upp drivrutinerna...

Eventuellt skulle det kunna gå med AIDA32, men det är jag inte säker på eftersom nätverkskortet inte är installerat.

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

Jag förstår vad du menar, det föreslog jag också att hon skulle göra, men även om man kan se vad det är för nätverkskort hur skall man då leta upp drivrutinerna om hon inte kan koppla upp sig på internet just pga närverkskortets drivrutinerna inte finns.

Normalt sett så är inte en drivrutinsfil så stor, utan man kan gå till biblioteket eller medborgarkontoret och ladda hem det, eller hos en vän.

Sedan lägger man det på en diskett.

Tror biblioteket tar 5:-/diskett...

Men det kräver som sagt att man vet vad det är för nätverkskort....

AIDA32 kommer, om jag inte minns fel som *.zip, men det går att packa upp och lägga på 2-3 disketter.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...