Just nu i M3-nätverket
Jump to content

startsida

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

när jag går in på internet kommer "searchv" upp som startsida trots att jag valt eniros sida. varför? ligger det något dolt program som lägger upp det när jag startar upp datorn? hur får jag bort detta i så fall?

jeppe

Du kan även söka efter filen "hosts", utan filändelse.

Öppna den med Anteckningar och se vad som finns i den.

Om där står en adress till "searchv" så kan du ta bort den raden.

I min fil finns endast adressen

127.0.0.1, som är den lokala datorn.

Om du är osäker kan du kopiera in texten här.

Ja, det är stor skillnad på Ad-Aware och Spybot.

Oftast hittar dom helt skilda saker, och därför rekommenderar jag alltid att man använder båda.

Lite krångligt, jag vet.

Men man får bort mycket mer.

jeppe8

"Searchv" är inkluderat i den senaste uppdateringen av AdAware6,bl.a. tack vare en användare på det här forumet som skickade en fil till oss. Ladda ner programmet och klicka på "check for updates" innan du skannar så att du får in den senaste referensfilen.

När programmet installeras, så är den förinställda profilen inställd på "Smart scan".

Sätt AdAware enligt detta för maximalt resultat.

Sätt dessa knappar på "PÅ" (GRÖNT)

Från öppningspanelen, klicka "Start" och "Activate in-depth scan"

sedan.......

Klicka "Use custom scanning options>customize" och klicka på dessa "Scan within archives" , "scan active processes" , "scan registry" , "deep scan registry" , "scan my IE favorites" samt "scan my host files".

sedan.....

Gå till "settings" (kugghjulet högst upp) sedan "Tweak>Scanning engine" och klicka på "Unload recognizes processes during scan" .......sedan......"Cleaning engine" och där aktivera "Automaticly try to unregister objects prior to deletion" samt " Let Windows remove files in use at next reboot".

sedan........

Klicka "proceed" för att spara dina inställningar.

Nu är det bara att skanna. Efter skanning markera allt för att ta bort, och rensa.

P.S. Det finns svensk språk-fil att ladda ner till detta program.Från samma plats som programmet .

Du kan läsa mer om ditt problem här :

http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=356390

Hälsning

Die Hard

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...