Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Save-mapp


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

HEJ

 

Därför att det är Windows XP's standrad mapp.

 

Windows XP vill helst att du ska spara prsonliga filer så som musik, bilder, sparade spel mm i "Mina Dokument".

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Finns program som kan göra detta.

 

Jag rekommenderar inte att använda ett program eftersom jag själv fick stora problem efter att ha ändrat standard mappen.

 

Det enklaste är att ändra i registret men jag vet inte riktigt hur man gör. kanske kan någon annan hjälpa dig....

 

Kanske kan detta vara något?

http://www.worldstart.com/tips/file-management/docdefault.htm

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-10-27 23:10:38 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Mina Dokument så är det enklast att flytta save-mappen dit du vill ha den. Du högerklickar och drar den till sin nya plats, när du släpper kommer en ruta - Välj Flytta hit. Den nya platsen för Save-mappen uppdateras då i hela systemet.

 

Om du sedan skulle vilja byta namn på den så gör du som vanligt - högerklicka -Byt namn. Att mappen bytt namn uppdateras automatiskt hos de program som refererar till mappen.

 

Hör av dig om du funderar över ngt

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är spelen som är designat att göra detta. Skälet är att om man har olika konton och användare som spelar samma spel, så sparar man spelet i sin profil.

Om t.ex. du och din bror spelar samma spel, men på ert respektive konto så är det för du inte ska fortsätta på hans sparade spel , eller han inte på ditt.

 

Die Hard

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...