Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

i windows xp når man kommer till sidan där man loggar in så står det 20 oläste e-postmedelanden.

hur får man bort den????

när jag loggar in på hotmail så finns det inga medelanden. stör mig som ...

snälla hjälp mig någon och få bort det!!!!

 

Kosovo_Power!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att när någon annan loggar in t ex på MSN med sitt användar- och lösen från min dator så inträffar fenomenet att många mail blir "mina" och hamnar som Unread vid inloggningsskärmen. Men jag har också noterat att efter ca 3 dgr så är allt som vanligt igen. Har dock ej funnit ngn lösning på detta utan bestämt mig för att detta får man leva med men kanske ngn i detta forum har en lösning ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann nu få ett tips från annat håll som jag testat. Om man laddar ner TweakUI (147 KB) som ingår i Power Toys så kan man där bocka ur en ruta vid Logon-Unread mail som säger "Show unread mail on Welcome screen" och man upphör aldrig att förvånas men värdet är default i XP därför är den ibockad och i rutan där man kan välja hur många dagar de får ligga där innan de tas bort så kan du säkert gissa vad antalet dgr är - jo, default 3. Så där har man ju möjligheten att välja om man vill slippa meddelandet totalt alternativt kan man ju dra ned antalet dagar.

 

Fick också en förklaring varför det blir så här och vad man annars kan göra. Det skulle då vara att rensa "Temporary Internet Files" + Cookies för om någon går in och kollar sitt Hotmail konto så sparar Windows den informationen.(Detta har jag inte testat)

 

Alltid lär man sig något nytt.Jag har TweakUI men aldrig tänkt på att kika där utan bara precis som du irriterat mig på beteendet.

 

Bifogar en länk till TweakUI

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-27 22:27:30 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Det enklaste sättet:

 

Klicka på ”Start--> Kör”. Skriv där ”Regedit” och klicka på ”OK”.

 

Leta nu upp följande nycklar:

 

HKEY_CURRENT_USER – Software – Microsoft – Windows – CurrentVersion – UnreadMail

 

Högerklicka i det högra fältet och välj ”Nytt DWORD-värde”. Ge det namnet ”MessageExpiryDays”. Stäng Registereditorn och starta om Windows.

 

Om du vill se meddelandet om E-post igen så ska du dubbelklicka på ”MessageExpiryDays” och ändra värdet från 0 till 3. Stäng sedan Registereditorn och starta om Windows.

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...