Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ZoneAlarm Nedkopplad och Avstängd


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag använder Zone Alarm och det fungerar dåligt jag blir nedkopplad hela tiden, detta problem har jag aldrig haft förut. Jag blev frånkopplad när jag skrev detta. Jag har ingen tidsgräns i IE och jag kan inte se att jag har satt något fel i Zone Alarm. Det går inte heller att tillfälligt stänga av ZA då uppstår ett fel så att datorn måste startas om. Samt att jag inte kan hämta min e-post via Outlook trots att jag har gett alla tillstånd till densamma, är det något annat förutom Outlok jag måste tillåta (kan inte heller skicka e-post).

 

MVH Benne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om något har blivit galet..

Prova att avinstallera ZoneAlarm och installera det igen.

 

Helst skall du se till så att du får bort allt som har med ZoneAlarm att göra innan ominstallation.

information om hur man gör finns på deras hemsida.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har testat att avinstallera brandväggen och bara köra med antivirusprogram. (Som ni kanske förstår så är jag uppkopplad via modem).Hur som helst så angreps jag direkt av tre typer av Blaster-masken (E-worm, C-worm och worm), om det nu är olika. Norton antivirus tog hand om dom och jag installerade gratisvarianten av Zoon Alarm och har installerat samtliga säkerhetsuppdateringar till XP. Men problemet kvarstår, jag blev nedkopplad när jag jag skrev detta exempelvis, men inte under den tid jag laddade hem säkerhetsuppdateringarna vilket tog 1,5 timme med mitt snigelmodem. Jag kollade loggboken och där står bara att jag kopplat upp samt kopplat ned, inga felmeddeland alltså. Autolockfunktionen i ZA år frånkopplad. Frånkopplingsfunktionen i XP är frånkopplad. Hjälp mig någon snälla! Finns det något program man kan installera får att följa processerna på datorn och få en hint. Tilläggas kan ochså att loggen i ZA varnar men det tycks bara vara pop-ups från bredbandsbolaget och liknande saker och borde ju inte ställa till det eller...!

 

MVH Benne

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i loggen om det finns många varningar om saker som blivit stoppade från din Internetleverantör.

 

Det kan vara så att dom har en signal för att kontrollera om du fortfarande är uppkopplad, eller att dom förväntar sig det från dig.

 

Det kan vara så att ZA blockerar en sådan signal, varpå din leverantör anser att du har kopplat ner.

Du stänger dom den anslutningen för att kunna ge IP-adressen till någon annan.

 

Om så skulle vara fallet borde det finnas program som skickar en sådan signal, och då får man ge det programmet tillstånd att ansluta till Internet.

 

Jag skall se om jag kan hitta nån info om något sådant program.

Kanske någon annan här vet något?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oftast Gateway:en som vill kolla att du är vaken genom att skicka ICMP. Gateway:en har ofta andress som börjar på 10.0.0 eller 127.0.0. Du kan lösa det genom att tillåta trafik från Gatewayen. Det bör synas i loggen vilken adress av ovanst som försökt sända ICMP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

det tråkiga med Firewalls är att man måste ställa in den. okej nu var jag lite sarkastisk men det måste göra är att du verkligen att spärrar alla portar. :-) gör du det så med lite logik hur ska då din internet trafik komma åt din dator =)

MVH

David Robertsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

Hej på er!

 

Sedan jag skrev den här frågan har jag formaterat och partionerat hårddisken, för att bli av med ev skador efter Blastermasken och mitt eget kucklande. Direkt när jag skulle säkerhetsuppdatera via mitt snigelmodem blev jag dock angripen igen, av blastermasken. Trots detta lyckades jag med brandväggen hjälp hålla mig uppkopplad och uppdatera samt hämta verktyg från symantec att sanera masken med. Detta lyckades till synes, men frågan är om jag fick någon skada i systemet som inte reparerats. Jag har testat att avinstallera brandväggen, men blir trots det nedkopplad. Jag blev tex nedkopplad just när jag skrev detta. Jag har scannat efter virus med Norton(uppdaterad), sökt efter ad-were och liknande med ad-aware 6(uppdaterat), installerat microsofts uppdatering rörande någon tidigare nedladdning som tydligen kunde ställa till det och inställningarna i windows XP för automatisk nedkoppling är inte markerade. Jag har märkt att när jag laddar hem uppdeteringar drivrutiner och en del aktiviteter på nätet går det bra, men om jag blir inaktiv eller gör något annat i windows tex startar något program blir jag nedkopplad. Jag får inte heller några ledtrådar via loggen. Det står bara uppkopplad respektive nedkopplad så windows verkar inte uppfatta att något blivit galet.

 

Hjäääälp! Benne

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Det här har du väl kollat förstås men.......

 

Har Win ME och där kan man i kontrollpanelen gå till "Fjärranslutning" och högerklicka på sin anslutning och välja "egenskaper".

 

Sedan under fliken "uppringning" så avbockar man rutorna "Aktivera frånkoppling vid inaktivitet" OCH "Koppla från om anslutningen inte är nödvändig"

 

Kanske finns något liknande i XP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...