Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka-bränna till CD-Rom i WinXP


nqt

Rekommendera Poster

Jag är ny med WinXP men hört att man kan bränna filer direkt till CD-Rom spelaren .Hur gör jag ? Högerklickar jag på en fil på exvis Windows eller i hårddisken får jag ju bara möjlightet skicka till Diskett eller e-post eller skrivbordet vad jag förstår .

MVH

Gunnar Nt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Öppna "Den Här Datorn" och öppna sedan din CD-R enhet. Låt detta fönstret vara öppet.

 

Öppna nu den mappen som innehåller filerna du vill bränna. Högerklicka på filerna och välj "Kopiera".

 

Gå tillbaka till din CD-R enhet, högerklicka och välj "Klistra in". När du har kopierat in alla filer så ska du klicka på "Skriv de här filerna till CD". Du hittar det alternativet till vänster under "CD-skrivningsaktiviteter".

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum, konstigt, om jag högerklickar på en fil har jag även CD-brännaren där...

---------------------------------

"Laga Trasiga Fönster"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara något på min dator som ej är rätt i det här fallet, föt när jag öppnat Den här datorn och CD-R enheten säger CD enheten att jag skall lägga in en diskett, vilket jag gjort (alltså CD-skiva) men envist kommer frak "lägg i diskett" och jag kommer ej vidare. Jag kan kopiera från önskad fil men när jag försöker skiva på CDöenheten står envist "sätt i diskett.

Jag kan nämna att när jag på vanligt sett lägger i en skiva med innehåll fungerar CD-Rom korrekt, men när den "känner en tom skiva känner den tydligen inget alls" Fel på CD-Rom (D)installtion.

Jag har även ett vanligt brännarprogram-Nero- som fungerar OK på den CD -Rom delen "E"

men även där vägrar CD- spelaren att känna en tom skiva.

Något tips ?

Gunnar Nt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Från "en som inte känner till XP"

 

Jag bara tänkte.......

 

Behöver man inte formatera CD-skivan först innan man kör med den metoden att bränna???? (eller preparera den på något sätt)

 

Det behöver man i varje fall med ett vanligt "packet and Write" program som t.ex InCD eller Direct-CD

 

Slog mig bara

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Nej, i Windows XP kan du mata in en tom CD skiva i brännaren och sedan kopiera in filerna du vill bränna. Sedan är det bara att köra...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...