Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tweak UI 1.33


Arnfinn

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har tidigare installerat Tweak UI vid ett par tillfällen på olika datorer, och det har gått utan problem. Nu har jag blivit tvungen att formatera C-disken på min bordsdator, och därmed får jag installera om allt, inklusive Tweak UI 1.33.

 

Men den här gången GÅR DET INTE att installera Tweak UI. Jag har försökt med PCFA:s CD-skivor, både den senaste och några äldre, samt dessutom hämtat filen TweakUI.exe från Windows Update. Det går att köra den, och i samtliga fall får jag de fyra filerna i Temp-mappen.

 

Men sedan är det stopp! Dubbelklick på filen tweakui.cpl ger visserligen den rätta rutan på skärmen, men när jag svarar JA på frågan om installation, händer bara det att rutan försvinner. Ingen ny rad tillkommer i Kontrollpanelen!

 

Kan det bero på att jag laddat ner en stor uppdatering av Windows 2000 från Windows Update?

 

Jag har en annan dator, också med Windows 2000, där det gick alldeles urmärkt att installera Tweak UI.

 

Vad gör man?

Hälsningar Sven Kumlin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hade samma problem med installationen men fick följande tips:

det finns en ikon som har ett litet kugghjul i sig, högerklicka på den och välj installera. Det gick bra för mig.

Supervisor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för svar. Detta är dock redan provat, det fungerar inte!

 

Däremot fungerade det tidigare på samma dator med samma operativsystem,Windows 2000, liksom även på min bärbara dator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit hem rätt version av TweakUI? Finns i flera vers bl.a en spec för XP.

Kolla hos M-soft så att du fått rätt vers.

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...