Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

COMHEM Bredband


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag skulle konfigurera en bredbandsuppkoppling hos min kompis men det gick inte så bra. Jag gjorde följande:

 

Öppnade "Internet Explorer". Klickade sedan på "Verktyg--> Internet Alternativ--> Anslutningar". I den vita rutan var det tomt så jag klickade på "Lägg Till" och valde sedan "Anslut till nätverket via bredband". Sedan skrev jag in ett anslutnings namn och till sist användarnam och lösenord.

 

Problemet var att vi inte fick igång det. Har jag gjort något fel? Är själv inte så erfaren av bredband ännu så jag blir tacksam för all hjälp jag kan få.

 

PS. Kan nu efter flera veckor äntligen dela ut poäng så det blir DUBBLA poäng till den som kan hjälpa mig. DS.

 

Tack på förhand...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall under Internet Explorer välja Verktyg-Internetalternativ-Anslutningar.

 

Tryck istället på knappen överst "Konfigurera". Välj att installera manuellt när den frågan kommer. Se till att ha uppgifterna tillgängliga betr anslutningen, anvnamn lösenord etc

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Tack för inlägget.

 

Jag ska prova det imorgon. Jag litar på dig och hoppas att detta ska fungera så nu ger jag dig DUBBLA poäng. Hoppas att du blir nöjd...

 

När jag skulle ge dig DUBBLA poäng så kunde jag inte göra det eftersom att man bara kan göra det en gång. Jag gav dig ett poäng på ett annat inlägg istället. Klicka på länken nedan så ser du vilket det är:

 

http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=355570

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-10-18 22:54:45 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Finns dett inte någon install skiva för Comhem ?.Har en sådan själv.Skriver i lösenord mm.Brukar andvända den ibland.När det spökar att logga in på nätet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Det finns säkert någon intallations skiva men han har tappat bort den, så därför ville jag göra det manuellt.

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Ville bara tacka "NEO[sWE]" för en poäng fast jag vet inte varför jag fick den...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...