Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logga in på datorn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

Jag vill ha hjälp med en sak.. När jag startar upp datorn så kommer det upp en välkomms skärm´typ. där man ska trycka på sin lilla bild och skriva in password. Jag har inget password, men rutan kommer i alla fall. Hur ska jag göra för att få bort denna rutan? Tycker den är riktigt onödig... Snälla vill ha hjälp, har kollat överallt i windows, men hittar inte vart man stänger av den... :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Du kanske hade kunnat skriva vilket OS du använder. Vad jag förstår så använder du Windows XP.

 

Klicka på ”Start--> Kör”. Skriv där ”Control userpasswords2” och klicka sedan på ”OK”.

 

Under fliken ”Användare” ska du bocka av ”Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn”. Klicka sedan på ”OK”.

 

Nu kommer rutan för "Automatisk inloggning" upp. Ange användarnamn och lösenord och klicka sedan på ”OK”.

 

Om du inte använder Windows XP så kan du återkomma...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här är en som också får upp en sådan ruta.

Har totalt glömt bort hur man får bort den. Använder Win 98.

 

Hälsningar: Malou

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Och om man vill ha till baks det igen gör man då i omvänd ordning? Alltså gör detta igen?

 

Sören

 

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD Athlon 1,33 Ghz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I 98 brukar det funka att söka efter .pwl-filer. Ta bort den med ditt användarnamn. Starta om datorn och när rutan dyker upp inte fylla i något lösenord.

 

Du ska nog även ha Windows-inloggning som val under Egenskaper för Nätverk, men det är jag inte säker på.

 

[inlägget ändrat 2003-10-18 10:09:36 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för svaret, men tyvärr det fungerade inte alls.

 

Det där med Windows-inloggningen som val under egenskaper för Nätverk, det är helt riktigt så skall det alltid vara oavsett vad.

 

Får försöka klura ut det här med välkomstrutan hur jag blir av med den.

Det brukar lösa sig efter lite experiment *ler* åt alla håll och kanter.

 

Tack ändå.

 

Hälsningar: Malou

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win XP: Läs LEGOan:s tråd.

 

Win 95/98/ME: Windows-inloggning i Egenskaper för Nätverk , sedan när rutan dyker upp fyll i ett andvändarnamn

lämna resten tomt...klicka bara OK.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen!

 

J-kla server! Ursäkta språket men man blir så trött på att Servern är överbelastad...

 

Jo, vet att Ola från Microsoft tidigare tipsat om att man bör ha Klient för Microsoft Nätverk med i listan (Nätverk > Egenskaper ). Har du den inte så lägg till. Har du den redan prova att ta bort den och starta om datorn. Lägg nu till den igen. Men behåll Windows-inloggning som Primär...

 

Och gör sedan som både jag och Humanoid beskrev när rutan dyker upp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här var det inte lätt att komma fram må jag säga. Hoppas bara att svaret kommer med nu.

 

 

Tack så jättemycket för hjälpen båda två, Mejram och Humanoid.

 

Ibland får man lov att svära *ler* ni skulle bara höra mig just nu.

 

Hälsningar: Malou

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...