Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Undersökning- Frysning AMD Via Chipset


hawaii

Rekommendera Poster

Har DU haft problem med AMD Athlon med Via chipset?

Känner 5 pers som har AMD/VIA. 4 har haft problem med frysningar i 3d spel med geforce.

 

Hur vanligt är detta???

 

Skriv ett meddelande och berätta om du har haft problem.

 

Vågar jag köpa en AMD??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga som helst problem trots alla historier.

 

Mycket myter som lever kvar om AMD's dåliga kompabilitet etc..

 

Sen finns det ju specifika buggar som den med Sblive och VIA chipset ( som oftast alla athlon moderkort har ) eller saker som att W2k kan hänga sig i vissa 3D applikationer.

 

Det finns dock fixar för detta.

 

Har som sagt aldrig haft några problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har oxå haft problem med min Duron och mitt MSI kort. Fungerar dock bra numera under Win2k. Orkar inte ens köra 98:an längra pga allt strul.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem här heller (även om jag inte tycker om VIA-kretsar personligen, AMD-kretsar ska det vara).

 

Det gäller juh bara att installera korrekta drivrutiner...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade stora problem i 3D-applikat. med mitt K7T Pro2-A kort o. Athlon. Sen jag installerade Vias "4in1431v.zip har alla problem bara försvunnint Har kört någr dgr nu utan problem. Bara hps att det består oxå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft problem med kombinationen AMD, MSI, W2K.

 

skaffa ett nytt kort asus a7v, lite småfel i början men bios uppgraderingar och patchar så flyter det hela som smör..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vias 4-in1 4.31 innehåller VIA PFD fix som också felaktigt kallats PCI Latency Fix.

Därför har dina problem försvunnit :)

 

BTW.. skaffa INTE EPOX. Det är rena skräpet... aldrig vart med om sämre skit :)

 

 

 

I hurt myself today to see if I still feel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det dummaste jag har hört, Epox håller mycket hög kvalité och jag har aldrig haft några problem med Epox kort.

 

Dessutom har de den bästa supporten med en egen "knowledge base", en mycket aktiv newsgroup där till och med Epox ingejörer sitter och svarar samt att de faktiskt svarar på mail man skickar !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just wipe & clean2

Men hallå vad ja har hört så är inte epox int de överklocknings baraste kort som finns....Trist....

 

 

 

Tack.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nu köper man ju inte kort i första hand för att överklocka men om du talar om inställningar finns det gott om överklocknings möjligheter både med switchar på moderkortet och inställningar i bios.

 

Titta på denna review till exempel:

http://www.ocworkbench.com/hardware/epox/8kta3/8kta3p1.htm

[inlägget ändrat 2001-05-17 13:32:47 av Nibbler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nibbler... då är du den första jag hört som inte haft problem med epox.

känner ett flertal med epox kort och det är ärligt talat rent skräp. och supporten är fan den sämsta jag vart med om. Jag rekommenderar endast ABit, MSI, ASUS och möjligen IWill i dagsläget.

 

 

 

I hurt myself today to see if I still feel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja herregud, sådana argument som "det är skit" går ju inte att argumentera mot.

 

Konstigt att Epox får så höga betyg överallt då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag vara ärlig så tycker jag också att det är konstigt. Visst, alla kör ju inte med samma hårdvaru-config.

Har hört om folk som haft problem med många av ABits moderkort och Ultra 160 SCSI LV diskar. Nu kör ju inte alla med Ultra 160 så det är väl inte något stort problem hehehe

 

Men jag säger ju iaf bara vad jag fått erfara med EPOX och det är tyvärr endast dåliga erfarenheter :/

 

 

I hurt myself today to see if I still feel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just wipe & clean2

Men EPoX 8KTA3+ iallafall är inte så bra att överklocka.... om man ska lita på allt d säjjer så kolla här http://www.tweakx.com/index.php?page=epox8kta3_2&picture=recension

"Man kan inte ändra FSB med 1MHz steg, vilket är lite dåligt med tanke på att det är en katastrof för överklockare."

 

Men int ska ja strida har ingen erfarenhet av Epox, men jag tänkte ett tag köpa epox 8kta3+, men ångrade mej för just överklockingen. Men jag måste säga att det har bra övervakning med POST koderna....;)

 

 

Mvh/Wipe

 

[inlägget ändrat 2001-05-17 14:23:58 av Just wipe & clean1 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade mycket problem med mitt MSIKt266 ddr. Men efter många timmars felsökande så kom jag fram till att det var inget fel på via:s kretsar eller deras drivrutiner. Utan det var mitt Asus 7700 Geforce 2 GTS deluxe som spökade. Så fort jag tankade ned och installerade detonator löste sig allt. Har hört att många som har Asus grafikkort har problem med låsningar och div. blå rutor. Upplever att 7/10 av problemen är relaterat till Asus grafikkort, nån som har nått svar på gåtan med Asus strulande drivrutiner?

 

 

Everybody right there, get on up!!

Everybody right here, get on up!!

Check the microphone!!

Check the microphone!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...