Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppstart


zappe

Rekommendera Poster

Har problem med uppstarten av Windows nu helt plötsligt med Windows 2000. Vid uppstarten så stannar den att ladda vid 3/4 klart när man ser den vita rutan med "Windows startas". Testar jag sen köra felsäkert läge så fungerar det att komma in i datorn. Hur fixar jag detta i felsäkert läge nu ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Om du har installerat en drivrutin eller något liknande så kan det bero på det. Då är det bara att backa till dom gamla inställningarna.

 

Jag vet inte om Windows 2000 har återställningsfunktionen men annars är det ett alternativ. Det brukar hjälpa.

 

Om du undrar över något så kan du återkomma...

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag kom fram till att det troligen är grafikkortsdrivrutinen som gör det. Jag testade att avinstallera och starta om, Hjälpte inte. Testade att installera igen. Hjälpte inte. Då använde jag dom senaste drivrutinerna från nvidia (till mitt geforce 3 kort). Vad ska jag göra för att få det att fungera ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Kan du inte installera tillbaka dom drivrutinerna du hade från första början?

 

Är du säker på att du installerade drivrutiner som var till för Windows 2000?

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vet inte exakt vilka drivrutiner jag hade då. Men du menar att jag ska testa gamla nvidia dirvrutiner ?

 

Japp helt säker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Om din dator fungerade innan du uppdaterade drivrutinerna så måste du nog installera dom gamla.

 

Hade Windows 2000 "Systemåterställning"?

 

-- Your World Your Rulez --

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...