Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

modda chassit...


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tjena!

 

Jag tänkte modda min burk lite grann.

Jag hade tänkt mig att göra det vanliga, alltså

skära upp på sidan och sedan sätta dit plexiglas

så att det blir som ett fönster.

 

Nu till problemet.

För det första vet jag inte hur man gör.

För det andra vad man ska ha för grejor

och för det tredje var man får tag i grejorna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i senaste nummret av PC för Alla (# 9/03) att det kan vara olagligt att "modda" datorn p.g.a. att den då överstiger värdena för strålning...

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

asså du kan köpa en moddad burk om du har latheten vid din sida =)

eller..jaa jag gjorde det!

 

nåja..

 

att skaffa plexi kan du göra på tex... datorbutiken.se ganska dyrt eller i någon handel.. där de säljer öööh plaststuff....

 

att få hål på chassit gör man nog också enklast med en vinkelslip..och lite inprovisering, och blir det fult är det bara och fila o slipa lite extra...

se till att mäta ut hålet före så du inte står o sliper på inprovisatation för då går det åt helvete=)

 

något du ocks måste ha isåfall är juh en fläkt i taket på datorn=) hehe så där måste du åsse slipa ett hål och ja fixa till, och skuva dit en fläkt=)

 

seriöst.. rita ut var du ska ha hålet.

cutta av biten eller hålet med en vinkelslip.

sedan fäst det nyinköpta plexit med lin eller tajp, menar det ska inte synas från innsidan=)

vill du så kan du ha lite större plexi så du kan borra hål och så chassi och i plexit ch sen skruva fast det...men...det är kanske en smaksak=/

 

lycka till med din första moddning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...