Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word 2002


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har en engelsk version av Word 2002 och jag skulle behöva ladda ned en svensk ordlista till den. Är det någon som vet vart man kan göra det??

Jag är mycket tacksam om någon berättar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Sören,

 

Det var inte precis vad jag menade, men tack i alla fall!

Du får ett poäng av mig i alla fall

Jag undrar om någon vet var man kan få tag till en ordlista till Word 2002 (gratis ordlista), så att Word kan kolla rättstavningen och grammatiken på svenska (detta går ej eftersom jag har en engelsk version av Word).

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-16 20:31:11 av Myspip]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Har själv den svenska Word 2002 och där kan jag ju välja de språk jag vill ha rättstavning m.m. till. Har just nu svenska och engelska aktiverat...

Vet inte vad det heter i den engelska versionen men i den svenska hittar man det under Verktyg. Överst ska du ha bock framför Stavning och grammatik och under den hittar du Språk > Ange språk. Och där kan du bocka för de språk du vill ha stavning- och grammatikkontroll för.

Kan inte tänka mig att Word 2002 i den engelska versionen inte ska tillåta detta för några andra språk än engelska så leta lite under Verktyg så hittar du det säkert...

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-17 10:08:38 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej, om du tittar i tools and language (som mejram säger) så ser du vilka språk som är möjliga att installera. Om du startar språkgranskningen med symbolen "bock ABC" så ser du en lista över de språk som är installerade (visas i en rullista i nedkanten), detta brukar vara en bråkdel av de språk som är möjliga (som visades i tools) På något sätt så måste du då installera de språk som du vill ha från skivan, vet inte hur detta går till men man borde kunna hitta detta på Microsofts support

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...