Guest idgadmin Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 Jag har precis köpt nytt moderkort Msi KT6 Delta FIS2R och 512mb i minne plus ny hårdisk jag har en amd athlon 1.3Ghz men nu är det så att jag inte kan få igång monitorn och jag hade den igång bara för en timme sedan jag har ett readon 9000 128mb tvout grafikkort. det kommer igen bild det står bara cable not connected men det är den snälla hjälp mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
datakille_86 Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 Hej Är kabeln från monitorn isatt ordentligt oå grafikkortet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 ja det är den jag har till och med tagit bort grafikkortet och satt dit det igen och prövat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 Ta bort kabeln och kolla om du har böjt något stift och om så är får du böja tillbaks dom och prova igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 nej det är inte det heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mejram Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 ...du har kollat kontakten/kabeln in i monitorn också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 Ja jag har kollat den också det är inget fel där Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 15, 2003 Share Posted October 15, 2003 kan du prova monitorn på en annan dator? Startar datorn upp som den ska dvs ett pip och sedan går den igång? Har du provat med ett annat grafikkort? Har du provat att rensa CMOS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 17, 2003 Share Posted October 17, 2003 Tryck F8, välj AKTIVERA VGA-LÄGE, starta upp och -när du väl är inne i Windows- kolla refresh raten på bildskärmen... Kim G/Datafix AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.