Guest idgadmin Posted October 13, 2003 Share Posted October 13, 2003 Hejsan! Finns det någon som vet om man kan omformatera en hårddisk från NTFS till FAT 32 och hur man i sådana fall bär sig åt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 13, 2003 Share Posted October 13, 2003 HEJ Det enklaste sättet är att använda Windows XP skivan. Om du vill veta exakt hur man går tillväga så kan du återkomma... -- Your World Your Rulez -- [inlägget ändrat 2003-10-13 12:16:24 av --LEGOan--] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talisman Posted October 13, 2003 Share Posted October 13, 2003 Eftyersom NTFS inte känner igen dos, så är du tvungen att göra på detta viset... Använd en start disk (ME) och starta datorn, sedan får du starta med cd-rom stöd, sedan kommandot A:\fdisk + Enter, därigenom ta bort okänd partition (4), sedan skapa en ny primär dos partition (1)med fullt disksstöd som du sedan formaterar, och installerar operativsystemet på, då har du FAT 32.Har nyss gjort detta så det funkar. Surfa säkert och uppdatera mera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 13, 2003 Share Posted October 13, 2003 Eftyersom NTFS inte känner igen dos hmm snarare tvärt om... DOS förstår inte NTSF.. om man inte använder 3:eparts program Webbe varför vill du få bort NTSF Dual P3 550mhz:1024mb RAM:GF2 32MB:win2000 Dual Ppro 200mhz:512mb RAM:8 SCSI:RAID5:SCOunix AMD 1300mhz:512mb RAM:GF2 32MB:WXPpro... medmera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talisman Posted October 14, 2003 Share Posted October 14, 2003 Ursäkta då att jag skrev fel i inlägget, jag menade givetvis tvärsom.. kul att märka ord eller? hann ej redigera i tid Surfa säkert och uppdatera mera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 15, 2003 Share Posted October 15, 2003 Okey, tack så mycket Talisman och alla andra, det var ungefär så jag försökte göra men utan att få med \ i kommandot, där ser man vad små saker kan betyda. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted October 15, 2003 Share Posted October 15, 2003 Anledningen till att jag vill ta bort ntfs är att jag köpt en ny större hårddisk och att jag ska ge bort min gamla till en vän vars dator inte orkar köra xp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.