Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från NTFS till FAT 32


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hejsan! Finns det någon som vet om man kan omformatera en hårddisk från NTFS till FAT 32 och hur man i sådana fall bär sig åt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Det enklaste sättet är att använda Windows XP skivan. Om du vill veta exakt hur man går tillväga så kan du återkomma...

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-10-13 12:16:24 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftyersom NTFS inte känner igen dos, så är du tvungen att göra på detta viset...

Använd en start disk (ME) och starta datorn, sedan får du starta med cd-rom stöd, sedan kommandot A:\fdisk + Enter, därigenom ta bort okänd partition (4), sedan skapa en ny primär dos partition (1)med fullt disksstöd som du sedan formaterar, och installerar operativsystemet på, då har du FAT 32.Har nyss gjort detta så det funkar.

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin
Eftyersom NTFS inte känner igen dos

 

hmm snarare tvärt om... DOS förstår inte NTSF.. om man inte använder 3:eparts program

 

Webbe

varför vill du få bort NTSF

 

Dual P3 550mhz:1024mb RAM:GF2 32MB:win2000

Dual Ppro 200mhz:512mb RAM:8 SCSI:RAID5:SCOunix

AMD 1300mhz:512mb RAM:GF2 32MB:WXPpro... medmera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta då att jag skrev fel i inlägget, jag menade givetvis tvärsom.. kul att märka ord eller? hann ej redigera i tid

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Okey, tack så mycket Talisman och alla andra, det var ungefär så jag försökte göra men utan att få med \ i kommandot, där ser man vad små saker kan betyda.

 

;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Anledningen till att jag vill ta bort ntfs är att jag köpt en ny större hårddisk och att jag ska ge bort min gamla till en vän vars dator inte orkar köra xp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...