Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

koppla datorn till tv:n


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

jag förstår inte..

för att koppla datorn till tv:n krävs ett typ tv-ut kort eller ett grafikkort med den möjligheten att kunna koppla den till en tv.

 

ett 3dkort har i sin tur en s-video utgång och den kan du konvertera till en scart och koppla in i tv:n

 

hur du vill att man ska få bild genom USB förstår jag inte..

helt olika utgångar..

hmm..kanske har förstått frågan fel ...isåfall... är de bara och klaga på mig och skriva igen=)

 

lycka till iallafall=)

 

kolla om ditt 3dkort stödjer tv-ut...annars vet jag inte hur du menar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

ja du har rätt med usb:n men detta är en bärbar dator med utgång för extern skärm så jag tänkte om man kunde omvandla vgakabeln till s video??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jag tror inte det går att koppla till tv:n så som du har tänkt.

visst kan du koppla en skärm, men... skulle man då inte på en vanlig PC också kunna köra direkt till TV:n ?

altså det är ungefär samma konfiguration vad jag vet.

 

jag vet faktikst inte, men jag tror inte det fungerar. har inte hört det och vad jag vet så behövs det en spacial utgång för det.. eller en s-video utgång från grafikkortet.

 

nåja kanske någon annan på forumet som är mer insatt i bärbara datorer...

 

men har du ingen on/off, siba butik sådär gångväg från hemmet? =) menar... dem vet vad dem har så de kanske kan hjälpa dig, om ingen på forumet svarar då.

 

nåja, lycka till

 

"off topic" du kan alltid koppla den bärbara till en projektor och på det sättet få en lite mer tv:känsla hehe,

det vet jag fungerar=)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! Det går ej att konvertera VGA till scart eller dyligt. För att koppla datorn till TVn behöver du ett grafikkort med TV-OUT.

 

Jag har själv just köpt ett sådant och det fungerar bra (efter att ha trixat lite med grafikkortsinställningarna ^^).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...