Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan! Jag har ett litet hemma bygge med bl a en Celeron P4 2.0 GHZ, 512 Ram och ett Geforce 2 MX-400 PCI 64 MB. Min fråga är om det är att rekommendera en uppgradering till t ex ett ATI Raedon 9200 eller Geforce FX5200. Eller finns det något som snabbar upp mitt gamla kort?

Anledningen till att jag har PCI versionen av mitt nuvarande kort är för att min gamla dator saknade AGP..

Tacksam för svar!

 

P.S Jag vill helst inte lägga ut mer än runt 1000-lappen... D.S

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Geforce2 MX-400 och lite annar smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Radeon 9200 är ett hyfsat kort som dessutom är fläktlöst dvs. tyst.FX har däremot varit en besvikelse förutom 5900 versionen.Men med din processor lär radeon 9200 vara ett bra val.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hade jag varit dig hade ja väntat ett litet tag o köpt ett ati 9600 kort för runnt 1300-1400 kr

det är det mest prisvärda för tillfället tror jag.

 

fast om det nu ska vara ett kort på under 1000 så kolla på ett ATI 9000 eller 9100 kanske dem heter nu

vet inte vilket som är bäst av det och 9200 men kolla på lite tester och se om du gillar något.

ligger inte Gf 4200 också ganska lågt, eller under 1000? isåfall kanske det är att rekomendera=)

själv så tycker jag Gf är roligare o bättre o köra än ATi men det är en smaksak.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag hittade ett nästan nytt Geforce FX5200 på blocket med "allt" och en 325 mhz GPU, jag skiter i minnesmängden egentligen, jag vill ha ett kort med snabb GPU och snabbt minne. Tror ni det är nåt att satsa på?

Här är länken: http://www2.blocket.se/view/1576950.htm?l=0&c=1

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Geforce2 MX-400 och lite annar smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det verkar prisvärt.FX 5200 ultra fick 9870p i 3d mark 2001 mot 7500 för Radeon 9200 enligt Toms hardware.Men det var ultra modellen och en xp 2700+ CPU.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Vet ni om det finns någon sida där man kan jämföra prestanda mellan olika grafikkort. För mig som inte fattar så mycket om grafikkort skulle det va bra att kunna få en överblick

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst idgadmin

 

jag har nästan samma dator och ska precis byta grafik kort

innan hade jag ett sapphire radeon 9200 256mb

det sög.

 

jag planerar att byta upp mig till sapphire radeon 9600xt 128mb

det ska vara bra enligt de flesta testerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag har ganska nyligen nu skaffat mig ett Powercolor Radeon 9600Pro som funkar utmärkt, tack för att alla ni avrådde mig från 9200 korten när det skiljer så lite i pris..

 

Nu väntar bara en formatering så man blir av med en massa skit som ligger och slöar ner datorn..

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Geforce2 MX-400 och lite annar smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...