Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst nät går sakta


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

har installerat wireless LAN D-LINK DI-624+ som router och DWL-G520+ (802.11g 56Mbps) wireless LAN i nya stationära datorn med Windows XP.

Signalstyrkan är ner mot 80% (har samma system i laptopen och när jag sätter den brevid den stationära så är dess signalstyrka 100%), men uppges som God av programmet.

Dock är överföringen väldigt osäker och långsam. Varannan gång jag försöker få kontakt genom explorer web browsern för att nå internet så blir det ingen kontakt, den hänger sig, och varannan gång får jag kontakt med extern hemsida, men det går så trögt så trögt.

 

Har ni några idéer varför?

 

Igår natt gick det plötsligt väldigt bra, dvs som det skall. Laddade ner program från internet med 500kbps (samma signalstyrka och samma plats på datorn). Men nu på morgonen trilskar den igen.

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur långt är det mellan acesspunkt och dina datorer?

 

Har du märkt någon skillnad om du kör krypterat eller okrypterat?

 

Är det någon skillnad att begränsa antal möjliga IP adresser från rotern/acesspunkt till endast de två du använder, om detta går. Jag vet inte hur WLAN acessen fungerar, om den på något sätt söker av samtliga möjliga anslutningar, eller om den "håller sig" till de som verkligen finns

 

Har du möjligt att mellan din router och en av dina datorer att dra en vanlig TP kabel för att testa i tråd istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...