Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ÖVERKLOCKA DELL


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som vet hur man klockar en dell dator? Har en kompis som skulle vilja göra det på sin dell men får inte till det!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD DURON 1,02 Ghz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ja inte expert på dell datorer, men du måste in i bios o ändra lite inställningar , när datorn startar så står det tex. F2 SETUP ,då trycker du och du kommer in i BIOS.... om ni har kvar manualen för modekortet kan det stå där oxå!!!

 

eller han du gå in på www.sweclockers.com eller www.64bits.se

 

där finns det bra steg för steg hur man överklockar

 

 

+++ du måste veta om din fläkt pallar överklockníngen...

 

om jag har glömt nåt så kan nån annan skriva en gb !!!! lycka till !!!

[inlägget ändrat 2003-10-11 10:32:41 av Raman]

[inlägget ändrat 2003-10-11 10:34:09 av Raman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Inget fel på märkesdatorer men oftast är det snikbyggen som inte går att pressa mer ur utan byte av hårdvaran.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

klart att säkert en dell dator går och klocka.

felet är att boisen är låst på de flesta märkesdatorer och det går därför inte klocka därifrån.

 

det borde gå och klocka från windows. har ingen erfarenhet av detta men.... är man nu väldigt angelägen av att klocka så kan man väll prova.

 

skulle nu inte processorn palla mer så kan man endån klocka grafikkortet. man brukar kunna pressa minnena och 3d-processorn lite men... man får då akta så man inte förstör det.

de flesta rekomenderar powerstrip när de ska klocka 3dkorten, men själv kör jag med Coolbits. vilket som är bäst vet jag inte men..det är väll bara och prova=)

 

något bra processorprogram i windows för att överklocka i vet jag inte men du kan väll kolla om det finns något bra överklockningsprogram här:

 

"http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Optimering%20och%20överklockning&order=name&srt=yes"

 

obs: akta nu så att inte grejorna blir för varma så du bränner dem när du klockar. klocka lite och kör tex ett stabilitetsprogram efteråt som tex 3D-Mark2001 eller 2003, eller något grafikkrävande spel så datorn får jobba. jag rekomenderar Q3 på max inställningar eller Ut2003 på 200% hastighet och grafiken på max.

 

lycka till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...