Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

F-Securekrångel


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag gjorde misstaget att installera F-Secure Internet Security 2003 i veckan, och fick ordentligt med problem. Nu har jag avinstallerat F-secure. men har fortfarande problem. ZoneAlarm går inte alls att använda längre, trots att jag försökt installera om det, och när jag försöker starta spel (som Heroes 4, Civ 3 och Sims) så får jag bara en svart skärm, däremot ingen omstart. Vet någon vad det kan vara för fel?

Jag har Windows XP på en 2.43 Ghz P4 med 512 mb ram.

Ari

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Du kan prova med följande:

 

1. Kolla så att det inte finns kvar systemfiler som startar med datorn.

 

Klicka på "Start--> Kör". Skriv där "msconfig". Under fliken "Autostart" så kan du kolla ifall det finns någon fil som startar med datorn. Om du hittar något som har med "F-Secure" att göra så ska du bocka av den.

 

2. Kolla nu ifall "F-Secure" mappen ligger kvar. Ibland så tas inte mappen bort vid avinstallation. Om du hittar den så ska du ta bort den.

 

3. Ladda sedan hem programmet "RegSupreme". Det rensar registret från föräldralösa filer.

 

http://www.jv16.org

 

4. Hör av dig ifall problemet skulle kvarstå...

 

-- Your World Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-10-11 00:28:20 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack. Har lyckats fixat det mesta, men har fortfarande krångel med ZoneAlarm. Får "TrueVector Security is shut down" och "System Error: please reboot". Har försökt starta om datorn, och installera om Zonealarm, och använt RegSupreme för att ta bort Tiny Personal Firewall från registret, men det funkar fortfarande inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

För tillfället har jag inga mer bra förslag på vad du kan göra.

 

Ett tips är att du kontaktar tillverkarna och ber dom om hjälp.

 

Ett annat är att du går in i registereditorn och ser iafll du kanske kan hitta något som har med "ZoneAlarm" att göra. "RegSupreme" är ett bra program men det skadar ju inte att titta lite själv. Det kanske har missat något.

 

Börja med att avinstallera "ZoneAlarm". Efter det så klickar du på "Start--> Kör". Skriv där "regedit". Leta upp följande nycklar "HKEY_LOCAL_MACHINE - SOFTWARE" och "HKEY_CURRENT_USER - SOFTWARE". Under dom två olika nycklarna ligger det ett antal undernycklar. Se ifall du kan hitta någon som har med "ZoneAlarm" att göra. Om du hittar något så ska du ta bort den. Stäng sedan registereditorn och starta om datorn.

 

När du startat upp datorn igen så kan du prova att installera "ZoneAlarm" på nytt.

 

Om detta inte heller hjälper så kan du återkomma...

 

-- Your Worl Your Rulez --

 

[inlägget ändrat 2003-10-11 14:58:41 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...