Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ICQ; Messenger


ElBoa

Rekommendera Poster

 

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

 

Jag har haft problem med att skicka bilder eller andra filer via Messenger och ICQ. Jag vet inte vad detta beror på, men varje gång jag försöker så kommer det fram ett meddelande om att det inte går att skicka den aktuella filen. Beror detta på någon inställning i mitt antivirus eller brandvägg? Hur kan jag ändra på detta?

Tackar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej

 

om du använder en hårdvarubrandvägg så brukar det räcka med att aktivera upnp.

 

// Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

 

Vad menar du med upnp. Vad är detta? hur aktiverar man det?

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara både din brandvägg och antivirusprogram, som hindrar dig att skicka filerna i MSN och ICQ. Jag vet inte vilka antivirusprogram och brandvägg du använder, men gå in i inställningarna och tillåt att MSN och ICQ får skicka filer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hej

 

jag har samma problem, men i mitt fall så funkar det inte genom min router.. innan jag kopplade in den, kunde jag skicka o ta emot hur bra som helst med både 'firewall' och 'antivirus' igång.. har inte ändrat inställningar på dom efter jag skaffat 'router', så då beror det på den för min del..

 

någon som har nåt tips?

 

mvh /mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hittar ingen sån iaf.. vet inte hur jag ska ställa in i routern för att det ska funka.. har gått igenom 'help' i routerprogrammet, men det är på engelska, tycker det är svårbegripligt..

 

(har en dlink-604, om det kan hjälpa)

 

mvh /mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Skickar en länk till dlink-604 som är på svenska.

 

http://www.dlink.se/support/supportdb.asp

 

Sidan som kommer upp lite längre ner så välj Produktkategori (Internet Gateways) i rutan under skall det nu stå Produkt (dlink-604) tryck på knappen Sök.

Välj det du/ni vill ha på sidan.

 

Lycka till:

 

Hälsningar: Malou

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-16 17:22:23 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2003-10-16 17:30:08 av malou jansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

tack så mycke för svaret =) tyvärr så kan jag fortfarande inte ge poäng, nåt knas med den funktionen..

 

mvh /mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kunde läsa mig till på nätet om din router, så ska den vara utrustad med en firewall. Om du inte hittar hur du ska ställa in den, så kanske du kan ringa dit du köpt den?? De är ibland ganska hjälpsamma och det kostar ju inget att fråga ;-)

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Om du har ett antivirus progg igång kolla så att det inte är spärrat. det gör du genom att klicka på ikonen nere i hotbaren och kolla i inställningarna

Ser att du har fått en massa bra tips men jag hoppas att jag tillför något endå

MVH

David Robertsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...