Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandväggar


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

datakille_86

 

Hej Yari

 

Ja du, jag känner ingen på det här forumet. Bara så du vet. Men jag säger bara vad jag tycker precis som du gör och då tycker jag man ska respektera varandras inlägg bara det inte går för långt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om jag gett (M) många poäng vad kan detta bero på???

 

HAN HAR GETT MÅNGA BRA SVAR!!!!

 

Och om jag inte missminner mej så har jag gett dej också!!

 

Sören

 

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD DURON 970Mhz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ (Y)!

 

Varför hakar du upp dej på min poäng utdelning??

 

Det var ju inte poång du var ute efter tyckte jag att du yppade dig om!!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD DURON 970Mhz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

murmelmannen

Låt honom leka med sin like B-O G i någon annan sandlåda.Luktar missunsamhet lång väg.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ IGEN (Y)!

 

Tänkte bara tala om att jag missminnde mig! Du hade ju inga poäng!! Vad kan detta bero på??

 

Sören

 

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD DURON 970Mhz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Yari

 

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. I dom två första inläggen i denna "tråd" så kommer du ju med helt vettiga saker.

Tre minuter efter det, så skriver du det här inlägget riktat till Mij.

 

Jag ser också nu att du Mij har gjort en massa inlägg, men det är ju inte så konstigt för jag har sett att du ofta går in och besvarar frågor som redan är besvarade. Spamming för att få upp posträkningen kallas det du sysslar med :-))

 

Det måste du väl förstå att detta kommer att uppfattas som en ren förolämpning, vilket det naturligtvis också är.

 

Det hade väl varit bättre att istället fortsätta diskutera sakfrågan, det hade kanske kunnat ge något.

Istället för att brista ut i helt grundlösa förolämpningar mot någon du tycker har fel i något avseende.

 

Det borde du ju förstå om du tänker efter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ursäkta en nykomling här.

Vad är detta!!!

Här ställer man en normal fråga och får sedan några helt normala svar, men vad händer sedan....Ett gäng KÄRRINGAR börjar att tjafsa om bagateller.

Väx upp och sluta bete er som hankatter som bevakar ett revir.

 

Hälsningar,

Inger som frågade om brandväggar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår din reaktion och kan bara beklaga.

 

Anledningen till att jag valde att svara på ditt första inlägg var att ge dig ett alternativ till gratisversionen.

 

Ingenting annat.

 

För att du sedan skulle kunna välja det du vill ha, skaffa det, och om så behövs få hjälp med det senare.

 

Jag hoppas innerligt att detta inte skrämmer bort dig från detta forumet.

Vi brukar uppföra oss betydliggt mycket bättre än vad som kan skådas i denna tråd.

 

En än gång, jag beklagar att det blev som det blev.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop!

 

Ville inte blanda mig i den här tråden tidigare ( har ju det som hände med B-O Gavne i färskt minne ), men jag vill ändå skriva detta...

 

ALLA, och jag menar verkligen ALLA, som är villiga att dela med sig av sin datorkunskap till andra som vill lösa sina problem/lära sig mer är hjärtligt välkomna till det här forumet. Ju fler vi är desto bättre blir vi.Att vi sedan har olika kunskapsnivåer och olika åsikter om hård- och mjukvara är ju självklart. Allra helst i datorvärlden där många problem tycks kunna lösas på fler än ett sätt.

Därför ska vi vara öppna till andras infallsvinklar och åsikter, och kanske lära oss något nytt samtidigt. Men istället för att kritisera inlägg och medlemmar så kan vi väl enas om att skriva inlägg som har konkreta förslag till lösningar eller bra åsikter. Och det är alltid bättre att få flera svar än inget alls. Eller i det här fallet åsikter om brandväggar. Och när det gäller åsikter så finns det nog nästan lika många som det finns medlemmar på forumet. Och det ska vi respektera.

Och till Inger som ställde frågan som startade det här, jag hoppas verkligen inte att du slutar använda forumet p.g.a av det här. Det är inte så här vi brukar besvara frågor...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

@Amos Bronson Alcott.

 

Så du menar att förolämpa mig som är en nykomling är helt ok då ? Läs dom andra inläggen som är direkt riktade mot mig och försök att inte vara partisk. Varför riktade du dig inte mot dina kompisar också ?

 

Den attidyden köper inte jag. Ingen nykomling törs öppna munnen när revirtänkandet och den tajta kompisskapet bland dom gamla uvarna är som den är här inne. Har jag fel i att jag inte har blivit förolämpad av flertalet medlemmar i den här tråden ?

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Yari

 

Jag tycker att du skall läsa Pc-amatörens (Inger som frågade om brandväggar) sista inlägg. Ett mycket bra inlägg. Jag föreslår att vi gör som hon säger. Annars tar det aldrig slut.

 

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

@Amos Bronson Alcott

 

Ok, du erkänner alltså att det var rätt av er gamla medlemmar att förolämpa mig som är nykomling ?

 

Det är alltså rätt av er gamla medlemmar att tillsammans göra en aktion mot en ny medlem ?

 

Den attityden hör inte hemma i dagens Internet. Regel nummer ett i ett BRA forum är att om det blir diskussion så är det dom som diskuterar som ska komma överens inte som på det här forumet att den ene kallar ihop ett helt gäng och attackerar den nya medlemmen.

 

Jag beklagar verkligen att du inte var förnuftigare vilket jag antog men man kan ha fel.

 

Jag beklagar också att PC-Support och dom nya medlemmarna är dom som förlorar på en sån mentalitet. Lite bättre ordning trodde jag att det skulle vara på det här forumet. Rör ej min kompis har fått en ny mening på PC-Supports forum.

 

Jag beklagar verkligen uppförandet hos dom som bevakar sitt revir här inne vilket alla förlorar på.

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där! (Yari)

 

Förstår inte riktigt vad det är du hakar upp dig på? (Är själv nykommling på forumet).

 

Jag har suttit och läst alla inläggen i den här tråden och blir mer och mer förundrad. Enligt vad jag kan se och läsa så är det ingen av de (gamla uvarna) som har förolämpat dig.

 

Det här är ett forum för alla och då menar jag alla oavsett kunskapsnivå. Alla svar är lika goda som någonting.

 

Visst är det väl bra med (gamla uvar) med högre kunskapsnivå som kan utveckla de svar som VI med mindre kunskap har gett. ELLER.

VI kan ju ha missat någonting i det svaret VI har gett till frågeställaren.

Alla är vi barn i början.

 

Och det är alldeles perfekt om frågeställaren kan få vidareutvecklade svar och ytterligare råd/tips så att han/hon har valmöjligheter att prova och testa sig fram till ett bra beslut.

 

Så till er (gamla uvar) *ler*.

Fortsätt ni med att utveckla svaren som vi med mindre kunskaper har gett till någon frågeställare även råd/tips.

 

Mig personligen gör det ingenting om ni utvecklar MINA svar, är enbart glad och tacksam för det, för då kanske JAG kan se vad JAG har missat, samtidigt som JAG kan få mer kunskaper att ta med mig i bagaget.

 

Många Vänliga Hälsningar: malou

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Malou.

 

Kul att det finns nån som tycker i alla fall ;-) Du säger att ingen har förolämpat mig ?

 

mij skrev "Alltså, grabben....

Du har problem.

Allvarliga problem."

 

datakille_86 har ändrat sitt inlägg 2 ggr för att han ångrade vad han skrivit eller för att få det att se bättre ut, jag vet inte vilket.

 

murmelmannen skrev "Låt honom leka med sin like B-O G i någon annan sandlåda.Luktar missunsamhet lång väg."

 

Vem B-O G är vet jag inte men jag antar att det är nån stackare som har råkat illa ut här inne och att dom sen använder hans namn som en förolämpning på nykomlingar ?

 

Helren skrev "Tänkte bara tala om att jag missminnde mig! Du hade ju inga poäng!! Vad kan detta bero på??"

 

Vem som helst fattar vad syftet med det inlägget var för ingen är dum.

 

Så Malou vidhåller du fortfarande att ingen har förolämpat mig ?

 

 

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

[inlägget ändrat 2003-10-09 00:29:36 av Yari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Yari!

 

Okej jag ber om ursäkt för det jag skrev till dej!

 

(Men du kommer väl ihåg vad du skrev om mej och mina poäng utdelningar?)

 

Så jag tycker väl att det kanske skulle vara på sin plats för en ursäkt från dej också!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

(HOPPAS PÅ MÅNGA SVAR!!)

XP Professional + Win ME

AMD DURON 970Mhz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Helren.

 

Visst jag ber om ursäkt, jag drog iväg lite för långt när det blev en häxjakt på mig vilket jag är villig att erkänna. All heder åt dig för att du hade guts att be om ursäkt.

 

Fanns det fler såna medlemmar här så skulle det vara ett bra forum för revirtänkandet förstör för mycket för oss nykomlingar som ska behöva stå ut med sån här skit.

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Malou.

 

Du skrev att VI som inte kan så mycket och VI med mindre kunskaper, det förstår jag inte. Ny på forumet betyder inte ny inom databranschen så nervärdera inte dig själv eller mig för jag är säker på att även du har nåt område inom data som du är duktig på.

 

Det gäller bara att du vågar ta för dig för du är inte mindre värd än dom gamla uvarna här, för det är samma sak där att bra för att nån har varit medlem 1 år så betyder det inte att denne är bättre än dig i allt. Ha det.

 

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tog ca 30 min att skumma igenom. Nu är frågan är problemet löst? Som PC-amatören ville ha svar på ? Jag har kommit fram till att gratisversionen skyddar den mesta trafiken ut och in och är en bra lösning till ett vettigt skydd.

 

Tack för mig :)

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

För att besvara det sista inlägget här, jag har installerad gratisversionen av Zone Alarm.

Jag tycker dock att det är lite svårt att besvara alla upp-poppande rutor som vill ha klartecken för datatrafiken. Jag svarar ja på det som jag känner igen och annars nej, samt bevarar svaret så att ZA "lär sig" vad som får och inte får passera.

Vad händer om man svarar nej och det är fel, kan man ångra sig?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

[CITAT]PC-amatören skrev

Vad händer om man svarar nej och det är fel, kan man ångra sig?[/CITAT]

 

Ja, det kan du.

Dubbelklicka på ZA-symbolen nere till höger, då skall ZA öppnas.

Sedan väljer du "Program Control" till vänster. Där väljer du "fliken" Programs.

 

Då ser du alla program som du antingen tillåtet eller förbjudet och kan ändra reglerna för dom.

 

Om du vänster klickar över kryssen eller bockarna efter programmen så kan du ändra det.

Om du vill, så kan du också högerklicka och välja att ta bort hela programmet.

 

Om du efter det öppnar det programmet, så kommer ZA att fråga igen om det skall få tillträde och då kan du svara ja.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

White_Scorpion

Håller med dig Mij angående Zonealarm. Pro-versionen skyddar en aningen bättre eftersom det går att stänga portar, blockera diverse script mm. Men själva traffiken kontrolleras lika bra i gratis-versionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...