Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska jag köpa för minne??


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Vi har en Compac Presario 5000 med en 850 MHz processor och 128 mb minne. Enligt programmet Sandra är minnet:"DIMM synchronuos DRAM 128MB/64@100Mt/s" eller "Micron 8LSDT 1664AG-10EB1 530E7EC1 128MB 8x(16Mx8) SDRAM PC 100-222-622 CL3(up to 125Mhz) CL2(up to 100Mhz)" Fattar inte riktigt vilket som är minnet...

Enligt samma program har vi två "minnesplatser" lediga för att uppgradera minnet. Vad för typ av minne ska vi köpa (vad ska det heta och ha för typ av beteckning), måste det vara ett till 128MHz eller kan vi köpa ett 256MHz minne?

Vi har Windows ME.

Väldigt tacksamma för svar!!!

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-05 22:37:58 av Puppe & Pappa]

[inlägget ändrat 2003-10-05 22:50:05 av Puppe & Pappa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det bästa är om ni tar ur det gammla minnet och tar med er det när ni köper det nya!

 

När det gäller storleken på minnet så behöver ni inte köpa ett 128Mb utan kan även köpa 256 eller 512Mb, Det behöver alltså inte vara ett lika stort som redan sitter i(kan vara större)

 

Kom bara ihåg att sätta det största minnet först (i slot 1)!

 

Av vad jag förstår på din beskrivning så ska det vara ett minne till en Pc 100/.. som du ska ha!

 

(Men för att vara på den säkra sidan så ta ur det gammla minnet och ta det med er. Eller vänta och se ni kanske får svar av någon som vet det här bättre än jag!)

 

Sören

 

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

 

XP Professional + Win ME

AMD DURON 970Mhz, 40Gb+20Gb, 640Mb Ram,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej!

 

Märkesdatorer brukar vara kinkiga när det gäller minnesuppgradering. Dessutom brukar dessa minnen vara dyrare än till motsvarande NoName-maskiner. Kolla med tillverkaren först!!

 

Kim G/Datafix AB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...