Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Grafik - Tv problem

Redeye

Recommended Posts

Jag har ett Geforce 2 MX 400 som jag vill använda för att se datorn på tvn.

1. Via nView-verktyget i trayen kan jag gå och välja clone (till tvn) och då blinkar det till och jag ser allt på tvn o skärmen, plus att det kommer upp en grej där jag kan ställa in om jag vill ha på max energisparning el typ max prestanda, titeln på rutan är Confirm setup ungefär..men det finns ingen ok knapp el ngt annat liknande..oså efter 5 sek så blinkar det till igen och så försvinner bilden från tvn..

2. Då tänkte jag att jag går via Bildskärmsinställningarna o fixar allt där..men när jag går till inställningar, avancerat o ska välja Geforce fliken så kommer det ett felmeddelande upp.. "Det uppstod ett fel när windows pyssla med C:\WINNT\SYSTEM32\DESK.cpl"..alltså jag kommer inte in på de inställningarna..

Så om jag kommer in i de inställningarna så borde jag säkert kunna fixa tvn oxå, men är det ngn som har koll på DESK.cpl?

Guest idgadmin

HEJ

Prova med att reparera systemfilerna. Öppna kommandotolken och skriv: sfc /scannow. Tryck sedan på "ENTER".

Om det ovanstående tipset inte skulle fungera så kanske du kan uppdatera drivrutinerna.

-- Your World Your Rulez --

[inlägget ändrat 2003-10-05 17:07:45 av --LEGOan--]

Det hjälpte tyvärr inte, har oxå uppdaterat drivrutinerna ett antal ggr, provade även att avinstallera kortet o lägga in det på nytt..men den enda skillnaden blev att allting i windows blev mörkt..

Guest idgadmin

HEJ

Tyvärr, då vet jag inte vad det kan vara. Kontakta NVIDIA's support och se vad dom har att säga. Det kanske finns någon annan som kan hjälpa dig...

-- Your World Your Rulez --

[inlägget ändrat 2003-10-05 17:59:24 av --LEGOan--]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...